Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Jefe
#1217629
Micce1980 skrev:Jefe: Den där var ju riktigt fin :)
Tackar är riktigt nöjd med den. :-)
Användarvisningsbild
av SvenB
#1217824
Skottat framför garaget så jag kommer ut i morgon. när jag ska åka. Men lagen om all sköns jävlighet säger väl att det kommer mer till dess ??:-/
#1217844
Ja just vi fick oxå lite snö inatt och bilen stod ute. Hon startade nog värmaren lite sent imorse och när ja kom in med hundarna tog jag en vattenkanna med varmt vatten och hällde det på rutorna så den lilla kvarvarande snön försvann. Var kanske 2cm puder på taket och motorhuven men jag tänkte att det kommer ingen skadas av.
Gjorde samma sak igår men då var det mer snö. Allt vatten pärlar sig och rinner av så fint när det ligger ett bra lackskydd under.
#1217848
Värt att tänka på (för den som inte redan vet förstås) är att varmvatten fryser fortare, och riskerar att spräcka rutan om det är för stor temperaturskillnad :/

Skulle själv behöva nåt bra sätt att smälta isen på nya strålkastarna, men det får väl bli flytande isskrapa eller så för att inte riskera repor, spolarna gör ju inga underverk direkt.
#1218020
LarsPersson skrev:Besiktat bilen, men fanskapet gick ju inte igenom :x
Då har du nu chansen att göra något bra för din bil. :D
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1218039
Släkt felmeddelanden

SRS AIRBAG SERVICE SNARAST
hade kopplat ur/in batteriet felaktigt

MOTORSYSTEM SERVICE ERFORDRAS
Kom tillbaks.
Kontrakten farthållarn trasig
Tändspole #3 har varit fel på. Bytt?

Köpte bilen för 2 månader sedan.

Bilen svarade med att vägra starta när jag skulle hem från affären. 2 tim senare. Lånade skiftnyckel och blottlade bränslepumpen. Knackade på den och då ville den. Letar begagnade pump nu. Ny är för dyrt till en bil som gått. 33100mil.

S80

Stefan Bild

Skickat från min SM-G930F via Tapatalk
  • 1
  • 839
  • 840
  • 841
  • 842
  • 843
  • 1845

@Albireo , På -05:a måste man vä[…]

Strålkastarglas (plast) fix

Hur har det gått?

Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Har ett dimljus som är ngt för högt[…]