Moderator: Moderatorer

#1206503
Monterat en ny aktiv hållare till nya telefonen samt beställt nya LED-moduler till reg.belysningen. De som sitter där bak och lyser nu har 15000-20000 mil på nacken och har börjat spricka lite.
Dessutom har jag hittat ytterligare en sak som jag vill ha åtgärdat på garantin, höger spegelglas "hoppar" när det justeras i sidled, dvs in/ut från bilen sett. Får ta en sväng förbi verkstan imorgon och ventilera det med mecken...
#1206515
svergie2 skrev:
2ägaren skrev:Monterade TPMS idag, Biltema sålde ut dem för 270:- och de passade överraskande fint in i panelen.
Schysst. Hur fungerar det, andra ventiler eller?

Och varför har du två likadana knappar? Bild

Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk
Man skruvar helt enkelt på en liten sändare på ventilen. Tog ca 5min för alla däck.
Ja :) har inte kommit över fler olika knappar på skroten än, tanken var att bygga om dem till fristående brytare men tiden har inte funnits ännu :)
#1206601
AndreasThn skrev:Lämnat in på 2 årsservice, skickade med en lista på garantiärenden oxå.
Dessutom fortsätter bilen att larma för låg oljenivå trots 1l olja påfyllt för två veckor sedan så det skulle de kolla på oxå.
Det fanns tydligen mkt sw att uppdatera och vid uppdateringen så låste sig bilen totalt :o
Fick med mig en V90 D3 AWD hem istället... Första gången jag kör v90 och upplevelsen är hittills positiv :D
Men vilja att hjälpa till med mina påpekanden är stor vilket känns skönt.

Bild
#1206661
AndreasThn skrev:
Det fanns tydligen mkt sw att uppdatera och vid uppdateringen så låste sig bilen totalt :o
Ooops!! Bilarna börjar bli mänskliga. :lol: :lol: Och trottsiga. :lol: :lol:
#1206808
Bärgat V60in. :) Volvos 5 Cyl levererar med brusten multirem. Använt VOC-knappen I taket i skarpt läge för första gången, var väldigt smidigt. Fanns inte en enda hyrbil varken i Kungshamn, Lysekil eller Dingle så fick knip den sista dom hade I Uddevalla, En ny Golf kombi. Väldigt trevlig faktiskt om man bortser från manuell AC, halogenlyktorna och avsaknaden av regn/ljussensor. Gick tyst, snålt och bekvämt. Bensinare på 1.0l med 110hk och jag fick 98/100 I ECO-poäng Bild Väldigt fräscht infotainmentsystem. BildBildBildBild

Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk
#1206836
AndreasThn skrev:
EbbevonVolvo skrev: Ooops!! Bilarna börjar bli mänskliga. :lol: :lol: Och trottsiga. :lol: :lol:
Hehe :oops: Ja man kan nästan fundera på det.
Teknikern skulle ha kontakt med Volvo under dagen så får se vad de kommer fram till, inte hört något än...
Fick hämta ut bilen igår eftermiddag, då de lyckats ladda all sw under dagen.
Vet inte om det var placebo men kändes som motorn gick mjukare med ny sw.
#1206868
svergie2 skrev:Bärgat V60in. :) Volvos 5 Cyl levererar med brusten multirem. Använt VOC-knappen I taket i skarpt läge för första gången, var väldigt smidigt. Fanns inte en enda hyrbil varken i Kungshamn, Lysekil eller Dingle så fick knip den sista dom hade I Uddevalla, En ny Golf kombi. Väldigt trevlig faktiskt om man bortser från manuell AC, halogenlyktorna och avsaknaden av regn/ljussensor. Gick tyst, snålt och bekvämt. Bensinare på 1.0l med 110hk och jag fick 98/100 I ECO-poäng Bild Väldigt fräscht infotainmentsystem. BildBildBildBild

Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk
Varför fixa inte bärgaren den på plats ????
#1206947
Rengjorde och smorde in skinnet i bilen idag, var nog 6 månader sedan och man vill ju ha det fint :wink:
IMG_3330.JPG
IMG_3330.JPG (535.5 KiB) Visad 8939 gånger


Fick vinterfälgarna så rena som jag orkade, körde med diesel och borste förra veckan och idag metallpolish som avslutades med en vaxning. Nu får de vara klara för denna gång och anses vara redo för vintern :)
IMG_3333.JPG
IMG_3333.JPG (510.88 KiB) Visad 8935 gånger
IMG_3334.JPG
IMG_3334.JPG (524.45 KiB) Visad 8937 gånger
  • 1
  • 813
  • 814
  • 815
  • 816
  • 817
  • 1843
TuneIn

Någon som märker stor skillnad på[…]

Isärplockning av lyktan kommer bli mycket int[…]

Det du länkar till den nedre lite dyrare ser […]

Finns mjukvara som låser haldexen hårt[…]