Moderator: Moderatorer

#1206289
Monterat dom nya vinterdäcken, 17" Freja skodda med conti Viking contact 6 :-)-)
Förvånad över hur tysta dom är att rulla på, mkt nöjd! Ibland lönar det sig att lägga några slantar extra på "riktiga" grejer..när det gäller däck o fälgar tycker jag det är korkat att snåla!
Bild
#1206365
TommyP86 skrev:
Perra83 skrev:På med vinterdäcken.
225/45-18" Nokian hakka R2.

Bild
Sweet. Letade efter 17 cratus när jag skulle fixa hjul till v60in, hittade dock inga. Riktigt fint.
Osäker om Cratus finns i 17" som passar V60. Ja köpte dom i 17" till sambons C30 som vinterfälgar om dom har en annan navdiameter.
Canicula är annars en okej vinterfälg i 17". Har kört två vintrar med dom. Lite trånga fram för att de ska va lätt att hålla rent.
18" rullar mjukt och fint.
Användarvisningsbild
av SvenB
#1206455
Satt på vinterhjulen. SMHI varnar för regn och snökaos i natt.
Magda med vinterhjul.JPG
Magda med vinterhjul.JPG (596.53 KiB) Visad 7641 gånger
#1206503
Monterat en ny aktiv hållare till nya telefonen samt beställt nya LED-moduler till reg.belysningen. De som sitter där bak och lyser nu har 15000-20000 mil på nacken och har börjat spricka lite.
Dessutom har jag hittat ytterligare en sak som jag vill ha åtgärdat på garantin, höger spegelglas "hoppar" när det justeras i sidled, dvs in/ut från bilen sett. Får ta en sväng förbi verkstan imorgon och ventilera det med mecken...
#1206515
svergie2 skrev:
2ägaren skrev:Monterade TPMS idag, Biltema sålde ut dem för 270:- och de passade överraskande fint in i panelen.
Schysst. Hur fungerar det, andra ventiler eller?

Och varför har du två likadana knappar? Bild

Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk
Man skruvar helt enkelt på en liten sändare på ventilen. Tog ca 5min för alla däck.
Ja :) har inte kommit över fler olika knappar på skroten än, tanken var att bygga om dem till fristående brytare men tiden har inte funnits ännu :)
#1206601
AndreasThn skrev:Lämnat in på 2 årsservice, skickade med en lista på garantiärenden oxå.
Dessutom fortsätter bilen att larma för låg oljenivå trots 1l olja påfyllt för två veckor sedan så det skulle de kolla på oxå.
Det fanns tydligen mkt sw att uppdatera och vid uppdateringen så låste sig bilen totalt :o
Fick med mig en V90 D3 AWD hem istället... Första gången jag kör v90 och upplevelsen är hittills positiv :D
Men vilja att hjälpa till med mina påpekanden är stor vilket känns skönt.

Bild
#1206661
AndreasThn skrev:
Det fanns tydligen mkt sw att uppdatera och vid uppdateringen så låste sig bilen totalt :o
Ooops!! Bilarna börjar bli mänskliga. :lol: :lol: Och trottsiga. :lol: :lol:
  • 1
  • 813
  • 814
  • 815
  • 816
  • 817
  • 1843
TuneIn

Någon som märker stor skillnad på[…]

Isärplockning av lyktan kommer bli mycket int[…]

Det du länkar till den nedre lite dyrare ser […]

Finns mjukvara som låser haldexen hårt[…]