Sida 2 av 3

Re: Problem med b230f

Postat: tor 24 sep 2009, 20:51
av päpplet
Min 740 med f-motorn gick också dåligt tills vi hittade en stor ställskruv under spjällhuset som troligen var till bränsleblandningen. Den var nästan helt igenskruvad och när vi öppnade den lite gick den som den vore ny. Den var helt enkelt snålställd utan dess like.
Den ryckte och hackade och sjönk i varv när man släppte gasen så den dog ibland. Och ojämn tomgång och slö.

Re: Problem med b230f

Postat: lör 26 sep 2009, 10:45
av mrmad
Hej

exakt var sitter den skruven du pratar om?

Är det svart och av plast,skall du nog inte skruva för mycket på den, för det är "snabbtomgångsskruven".
Denna skall bara justeras när tomgångsmotorn är kopplat i "länka hem läget".

om det inte är den skruven du menar, förklara gärna närmare.

mvh mats

Re: Problem med b230f

Postat: sön 27 sep 2009, 22:08
av päpplet
Den finns tydligen inte på alla men den sticker fram under spjällhuset och är ganska omöjlig att missa. Ska ta en bild i morgon och visa

Re: Problem med b230f

Postat: tis 29 sep 2009, 19:07
av päpplet
Den vinklade mitt i bild under spjället
Bild

Re: Problem med b230f

Postat: tor 01 okt 2009, 00:37
av mrmad
hej

ja, det är den skruven jag pratade om.

Den skall du inte röra om du inte har tomgångsmotorn i "linka hem läge"
värdena från lambda till lmm kan bli fel.

Re: Problem med b230f

Postat: tor 01 okt 2009, 20:35
av päpplet
Det är nog någon som pillat på den förut för nu går den perfekt. Innan gick den som en påse skit 8)

Re: Problem med b230f

Postat: lör 03 okt 2009, 22:04
av mrmad
så kan det ju vara :)