- lör 29 sep 2007, 23:33
#136674
det blev en väldig diskussion av den här tråden
hur som helst så undrar jag fortfarande va det är för storlek på en pierburg ?
jag har nu pratat med min lärare och han sa att han själv slängt på värre kamaxlar med 2portsförgasare och att de funkat utmärkt + att han sa att k-jet var mycket jobb för ingenting.
och enligt mig så borde jag ju kunna byta kamaxel & köra med 2 portsförgasare , för att dom som trimmar b18/20 osv byter ju till k-kam & diverse kamaxlar och kör med förgasare ändå.(jag kanske är ute å cyklar?) så då tycker jag att det låter troligt att ja kan byta till värre kam och fortfarande köra med förgasare?
sen har jag en fråga till, vad menas egentligen med en lågfriktionsmotor ?
vad är skillnaden om man jämför en b23 mot en b230 ?
hur som helst så undrar jag fortfarande va det är för storlek på en pierburg ?
jag har nu pratat med min lärare och han sa att han själv slängt på värre kamaxlar med 2portsförgasare och att de funkat utmärkt + att han sa att k-jet var mycket jobb för ingenting.
och enligt mig så borde jag ju kunna byta kamaxel & köra med 2 portsförgasare , för att dom som trimmar b18/20 osv byter ju till k-kam & diverse kamaxlar och kör med förgasare ändå.(jag kanske är ute å cyklar?) så då tycker jag att det låter troligt att ja kan byta till värre kam och fortfarande köra med förgasare?
sen har jag en fråga till, vad menas egentligen med en lågfriktionsmotor ?
vad är skillnaden om man jämför en b23 mot en b230 ?