Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av hopetter
#108148
Hej!

Hade lite läckage i kylaren, hällde i kylartätning och det blev tätt en tid. Nu började det läcka ytterst lite igen, hittade en gammal flaska hemma med kylartätning som jag hällde i, och tätt blev det. Väldigt tätt!! Så nu kommer den till kokpunkten. Vad göra? Har en volvo 440 -89
MVH
Hasse
Användarvisningsbild
av vetten
#108151
Kylartätning är ett medel som kan "laga" en kylare temporärt men inte för nån längre tid, det som hänt är väl att någon kanal i kylaren nu blivit tilltäppt och därför kokar bilen så det bästa du kan göra är att byta ut den trasiga kylaren mot en hel och att du innan du monterar den nya spolar rent hela kylsystemet så att du får bort eventuellt skit som kan sitta i kanalerna

vetten
av hopetter
#108156
Jag glömde att berätta att det inte kommer någon varmluft heller
Användarvisningsbild
av vetten
#108157
Jodu då är det väl totalstopp någonstans då

vetten
Användarvisningsbild
av kallsund
#108354
Har ju oxå vissa kylarproblem. Fick samma symptom som du i morse, ingen varmluft och mätaren på kokpunkten. Jag fann att jag hade luft i systemet. Ett par omgångar med "luftningsskruven" eller vad den heter löste i alla fall det problemet.

mvh
Kalle

Bokat tid för service, fick påminnelse […]

Kassettband

https://youtu.be/NTlUxySmKvQ?si=2MOA7sczMGPL9YLR

Bakfjädrar.

Det där hade inte jag stressat upp mig ö[…]