- tis 16 jan 2024, 18:08
#1567527
Och eftersom jag är som jag är skulle jag testa termostaten i en kastrull innan jag monterar. Det kräver förstås en riktigt bra termometer (jag har en gammal förbjuden lab-grunka med kvicksilver som går till 200 C, men det får man inte tala högt om, så blunda när du läser detta).
Jag råkade skriva lite strunt förut och ber om ursäkt! Vätskan går genom elementet inne i kupén via en ventil som erkänt kan vara llite besvärlig. Kostar inte så mycket men halvpulig att byta. Den sitter vid ditt högra knä när du kör bilen. Ta bort panelen där och kryp in med ficklampan. Säkerställ att den verkligen öppnar så att du kan få bra värme, alltså att reglaget öppnar ventilen. Vid byte av denna ventil är det bäst att tömma systemet så man slipper fylla bilen med slipprig kylvätska.
Jag råkade skriva lite strunt förut och ber om ursäkt! Vätskan går genom elementet inne i kupén via en ventil som erkänt kan vara llite besvärlig. Kostar inte så mycket men halvpulig att byta. Den sitter vid ditt högra knä när du kör bilen. Ta bort panelen där och kryp in med ficklampan. Säkerställ att den verkligen öppnar så att du kan få bra värme, alltså att reglaget öppnar ventilen. Vid byte av denna ventil är det bäst att tömma systemet så man slipper fylla bilen med slipprig kylvätska.
2451993 B230F/M47