Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1564483
Hej! Har lite strul med vindrutetorkarna på 245-88. På bess så funkade dem såklart inte men sen hoppa dem igång senare under dagen. Tog då och rengjorde allt invärtes men såg då att 2 av 3 kol satt löst och fjädrarna som höll i kolen hade snurrat sig som spagetti. Lyckades lirka in 2 fjädrar men inte den 3dje då hållarna till 2 kol är defekta.

Detta resulterar i att torkarna bara går på intervallen och andra läget men inte i snabbfarten.

Tror ni det går igenom besiktningen?

Ska självfallet byta torkarmotorn men inte just nu
#1564511
Är dina magneter lösa inne i motorn? Här kan du kika in: https://brokedownbrick.wordpress.com/20 ... ld-wipers/
Öht ska du leta på sidan 240turbo.com ifall du inte sett den tidigare. :)
På frågan vad besiktningsmannen säger, skulle jag tippa att de inte kräver helfart på torkarna. Det är väl ändå inte något de testar? Gör de det, så blir det nog ett påpekande.
F ö ska man alltid se till att motorn har jordning - svart kabel eller fläta till kaross. Dessutom att kopparblecket under locket har ordentlig kontakt! (Det senare lurade mig förut.)
Lycka till!

Som ämnesraden antyder har jag nyligen bytt s[…]

Hur nya bilar och vilken budget har du? Jag best&[…]

Ja, Brembo och Öhlins ju är ju hela grej[…]