Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1545984
Är less på att laga trösklar. Hörde talas om "boat sides" inom offroadcommunityt där man helt enkelt kapar bort dem och ersätter med en rak plåt i syfte att få mer markfrigång. Är trösklarna bärande del på 240 eller skulle jag kunna kapa av dem och ersätta med en bit rak plåt? Nu ignorerar vi helt de estetiska aspekterna så klart för diskussionen.

Bild för exempel:
RH-6006-T-2.jpg
RH-6006-T-2.jpg (432.85 KiB) Visad 1024 gånger
#1546105
Förr fanns en "service telefon" man kunde ringa till. Men det var när det var statligt och bara ett bolag. Idag vet jag inte, men pratar du med någon så be att få det skriftligt. Man kan idag inte veta vad andra bolag tycker
#1546791
lennarte skrev: tis 04 jul 2023, 17:02 Förr fanns en "service telefon" man kunde ringa till. Men det var när det var statligt och bara ett bolag. Idag vet jag inte, men pratar du med någon så be att få det skriftligt. Man kan idag inte veta vad andra bolag tycker
Sv.Bilprovning ger besked som du senare kan referera till. Blanda inte ihop sk.besiktningar som drivs av riskkapitalister.
Startbatteri

sitter agm orginal om man har start stopp men du k[…]

Brainys V60

Vet inte om bilen hörde att jag tänkte b[…]

Ehhhh... Du skriver så här "me[…]

Jag har kollat runt på youtube och ser d&aum[…]