Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1544168
Svart till jordpunkt. Vit/röd är signal, du kan plocka bort den från mätaren och hitta den fördragna originalkabeln bakom instrumenthuset och bara koppla in. Röd/blå är plusmatning till själva mätaren. Vita är plusmatning till belysningen och bör kopplas så att den blir dimbar ihop med övriga lampor.

Jag vet dock inte varifrån plusmatningen tas original. Gör man "tvärt om" och kopplar in lilla klockan och har stor varvräknare i instrumentet finns alla uttag färdiga bak på varvräknaren. Minns ej om det är lika på klockan.
#1544646


Vilka kablar skall kopplas var?[/quote]Plusström till "+", jord till "-" och sedan skall det kopplas en kabel från tändspolen till "G". Är bilen från 1981 eller senare så finns den kabeln någonstans bakom instrumenten och är rödvit. Sedan är det ju plusström och jord till belysningen också.

Ett tips......Ta + ström från säkringspanelen & säkring nr 1 (radion) det finns lediga platser & använd en isolerad kabelsko........så slipper du att Belysningen i Varvräknaren lyser 24/7
& Drar ur batteriet

Skickat från min XQ-CC54 via Tapatalk


tapatalk_-855563971_504x378.jpg
Vi som beställt nya XC60

Om du kör den på 0,65-0,7 med tomt batt[…]

På min hade ena kabeln till främre giva[…]

Jag tror nog inte man skall stirra sig blind fr&[…]

ECU:n ändrar kamaxelns läge i förh&[…]