Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Frrla
#1231218
Hej. Tattarskruvning på G, tänkte skära sönder kåpan på högersidan, byta elementet och stoppa om det med tvättsvampar så man slipper ta ut hela faderuttan. Det är ingen skönhet till bil, den är ganska sönderskruvad och lagad överallt. Ska bara gå och fungera, men inte så kul när man ska behöva frysa i 5 minusgrader. :(

Någon som vet hur man ska skära innan de blir smulor av allt, eller kan stoppa mig innan de är försent? :?:

ELLER är det lättare att ta ut det från förarsidan? :?:
Användarvisningsbild
av lennarte
#1231336
Söker du på forumet så var det någon som länkade bilder på hur byter fläkten för någon/några veckor sedan. "Ögnade" igenom det då och vad jag såg så river du det från passagerarsidan , tar bort dom översta clipsen och sågar/skär ovanför värmeelementet. Slangarna går ju ut på förarsidan, men det är ju med plats på höger sida så om man sågar och tar bort clipcen ovan och nedanför elementet så borde det gå. Jag har "haft nere" paketet några gånger (länge sedan nu) så jag vet att det är mycket jobb. Detta var -70-tals bilar så det var säkert lättare då....
Användarvisningsbild
av Frrla
#1231373
Jo jag såg det också. Därför jag tänkte att man kunde göra en 4kantig ursågning utan att ta några clips också, en fin liten titt-lucka man tar med dremmel och kapskiva bara, så jäklas man inte med några spjäll heller? men de kanske är att drömma om för mycket. :)
Om de skulle gå så har man ju klarat sig från många steg i "onödan" :D

Slipa med tandkräm. Polera med wax sedan. Det[…]

Det funkar väl utan gummi också. Jag […]

Ingenting. Det va låååå&ar[…]

Uppföljning mjukvara 2024

Upptäckte ytterligare en ny egenskap med mjuk[…]