Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av zxcvbn
#1231197
Jahapp . .. värsta som kan hända på en 240.. kupéfläkten kastade in handduken en kall decemberdag. I behov av en bil snabbt så beställde jag en ny fläkt och provade dela på "plastkåpan" som fläkten sitter inne i. När den var i bilen men då sprack den och jag blev less och montera ihop allt och köpte mig en -13 Volkswagen.
Men nu började jag bli sugen på få liv i 240in innan man glömmer bort att man äger en sån

Så tanken är att köpa en reservdelsbil eller om jag hittar bara "plastkåpan" min kåpa är vit och bilen är en -85 utan ac.

Vad ska jag tänka på ? Är det svårt att få bort hela "kåpan" vilka årsmodell passar?
av zxcvbn
#1231201
Vita plastkåpan sprack helt så den är utom räddning. Fick tag på en beggad men den var svart så jag var osäker om den skulle passa

Det är nog lämpligt att montera in min nya kupefläkt som jag h ar liggande så lever den säkert många år?

Måste man tömma ut hela kylaren som sitter bredvid värmepaketet? Eller får man ut "plastkåpan" ändå?
Användarvisningsbild
av Frrla
#1231281
Jag antar att du får ta ut hela paketet om du ska få det att fungera bra nu. Vet ju inte hur du ställt till men det är ganska viktigt att det är helt tätt runt om. Tar en helg om man ska göra det bra. Men det är lätt värt i efterhand så slipper man ångra sig och behöva göra om senare.
av zxcvbn
#1232833
Nu är gammla värmepaket ute ur bilen och fick tag på en bättrebegg komplett. Skulle montera den så visade det sig att fläkten bara går på högsta farten :oops: tur man hade en ny liggande. Så nu återstår väll "bara" monteringen

Ingenting. Det va låååå&ar[…]

Uppföljning mjukvara 2024

Upptäckte ytterligare en ny egenskap med mjuk[…]

De nya "linserna" från VParts (sp&[…]

Weber 32dir på en b20

Det är ju bara att prova. Har bara den motorn[…]