Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av maccus
#1228825
hej
finns det inte någon standard storlek på vindrutetorkare blad till framrutan till en Volvo 240GL Sedan Årsmod 1988.......Jag har hittat 3 stycken olika storlekar när jag har sökt på mitt Regnr på olika ställen........400 mm/425 mm/450 mm & Volvos original torkarblad till min bil dom kostar 360 kr per sats Medans Bosch torkarblad kostar 260 kr per sats......

Skickat från min F8131 via Tapatalk
Användarvisningsbild
av Magnus-B
#1228859
Hur långa är dem som sitter på idag?
Wipers.se har både 400mm & 410mm till 240 och om du har 400mm monterat så kan du ju mäta där bladet ligger närmast rutkanten så ser du hur mycket du kan gå upp i storlek.
Wipers egna om du vill ha flatblade kostar dessutom endast 239kr och champion 349kr.
Tycker nog att dessa torkar lika bra men wipers har något kortare livslängd än både Champion och Bosch.
Användarvisningsbild
av maccus
#1228863
Magnus-B skrev:Hur långa är dem som sitter på idag?
Wipers.se har både 400mm & 410mm till 240 och om du har 400mm monterat så kan du ju mäta där bladet ligger närmast rutkanten så ser du hur mycket du kan gå upp i storlek.
Wipers egna om du vill ha flatblade kostar dessutom endast 239kr och champion 349kr.
Tycker nog att dessa torkar lika bra men wipers har något kortare livslängd än både Champion och Bosch.
dom som sitter på idag är strl (16) 400 mm så jag tänkte att jag skulle mäta om jag kan få tag i ett par som är lite längre & jag sökte på Bosch hemsida nyss & hittade en sats där båda torkarbladen var 425 mm långa så jag får kolla upp om dom fungerar Längd mässigt......annars så får det bli en sats med (16) 400 mm......

http://www.bosch-automotive-catalog.com ... country=SE


Skickat från min F8131 via Tapatalk
Användarvisningsbild
av maccus
#1228889
maccus skrev:
Magnus-B skrev:Hur långa är dem som sitter på idag?
Wipers.se har både 400mm & 410mm till 240 och om du har 400mm monterat så kan du ju mäta där bladet ligger närmast rutkanten så ser du hur mycket du kan gå upp i storlek.
Wipers egna om du vill ha flatblade kostar dessutom endast 239kr och champion 349kr.
Tycker nog att dessa torkar lika bra men wipers har något kortare livslängd än både Champion och Bosch.
dom som sitter på idag är strl (16) 400 mm så jag tänkte att jag skulle mäta om jag kan få tag i ett par som är lite längre & jag sökte på Bosch hemsida nyss & hittade en sats där båda torkarbladen var 425 mm långa så jag får kolla upp om dom fungerar Längd mässigt......annars så får det bli en sats med (16) 400 mm......

http://www.bosch-automotive-catalog.com ... country=SE


Skickat från min F8131 via Tapatalk
Tack för svaret
Magnus-B Bild

Skickat från min F8131 via Tapatalk

Tack för svaren! Har helt ärligt inte or[…]

Dakioso, Härligt det löste dig och du &a[…]

Justering Halvljus

Den bakersta är höjd, den främre ti[…]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

Jag valde XC70 när jag köpte bil 2011, f[…]