Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Riley
#1227688
Det blev lite fel , jag har långa ben går det att få förarstolen längre bak än original Volvo 244 -86
Senast redigerad av 2 Riley, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av lennarte
#1227723
Om det inte räcker ändå (rengjorda skenor och du är över 185 cm lång) så fanns det (förr i alla fall) möjlighet att skruva loss stolen och flytta den någon cm i befintliga fästen. Om du tittar under stolen i framkant så sitter det ett fäste i mitten (på stolen) som det är flera hål i, det är samma baktill (ett på var sida) på detta främre kan man även höja och sänka stolen i framkant. Vet ej hur det är på nyare modeller, så var det på 140 och (på tidiga i alla fall) 240.
Användarvisningsbild
av robinb3rgsten
#1227803
Finns väl spak under på baksidan som dras i sidled med så de ska gå o tippa stolen i olika vinklar. Är själv 190 o tycker de går utmärkt i 240 men dina ben kan ju ändå va längre än mina :)
Användarvisningsbild
av Frrla
#1227948
ja är 180 lång och har stolen längst bak. sambon är 170 och har ett par 3 snäpp från längst fram... :/

Om man har en svets och lite tålamod så ser de inte så himla svårt ut att göra om skenorna så den går att flytta bak en bit till. men då är vi ju inne på en säkerhetsfråga också... Finns ju ett gäng bilar där ute med om-svetsade fästen för att få in tex 850 stolar osv, så ja tycker inte att de borde vara en omöjlighet.
av errim
#1227952
Jag har stolen hög i framkant och och låg i bakkant, inga problem med att få plats med mina långa ben. Jag är 190 cm lång. Finns 3 lägen i framkant o 3 lägen i bakkant. Prova dig fram så ska du se att du hittar ett läge så att du sitter bra.
Mvh, Bengt

Vet ej om fler haft detta men höjdjusteringsm[…]

Candid connections: Platform for casual relationsh[…]

Den heter startspärr ibland också. Sitt[…]

Har en dansk V60 MY2020 Early. Skrev därf[…]