Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av volvofantast
#1214537
Nä priser mellan 30000- 40000
är nog inte enkelt att få då får dom var riktiga entusiastiska,annars är det väl mest ungdomar som vill ha dom med bakhjulsdrift.
av S80_140HK
#1214541
Priser på gamla Volvo är jättesvårt. Den ser jättefin ut, så jag skulle inte lägga ut den för mindre än 30k, sen sänka priset såklart om ingen nappar. Och vara noga med att inte sälja till "Kalle med kepsen", det finns snart inga 240 kvar! :( Jag är själv på jakt efter en fin 240, men har för många bilar i nuläget....
av David240
#1214546
tusen tack för svaren!
Ja den är som sagt väldigt fin..
Tror fan den har stått i varmgaraget varje natt sålänge min morfar har ägt den iallafall...(30år)
Vill ju bara hjälpa honom så mycket jag kan med rätt pris så att säga.Han vill ju inte sälja :-(
Ska åka dit idag och kika på den lite mer detaljerat och ta lite fler bilder.
Sen får ni hålla utkik på blocket :-P
av Tilly
#1214719
Jag tror inte på 30 tusen tyvärr. Bilen ser jättefin ut, absolut. Men en "vanlig" 240 GL sedan från 1986 utan någon särskild utrustning eller något spännande motoralternativ har knappast det värdet om inte det är mer eller mindre nyskick. De 240 som stuckit iväg i pris är kombimodellerna, GLE, GLT, Turbo samt i viss mån de tidiga årsmodellerna.

Jag hade nog utgått från 20 tusen och varit beredd på att även det kan vara i högsta laget. Eller behållit den själv om man har tiden och intresset för den.
Användarvisningsbild
av Derank
#1215130
volvofantast skrev:
Derank skrev:40 laxar Sverige kan du glömma. Har en granne i 70 årsåldern som haft en 240 sedan ny. Sista årsmodellen. Förra året köpte han en ny passat diesel. Försökte sälja 240 in på blocket. Den förblev osåld. Bilen var i mint kondition. 15k hade han den ute för. Jag bjöd han 8 men det tog han inte. Nu står den bara och förfaller.
Du får väl bjuda 8 igen
Nu är jag inte ens intresserad så den stått ute ett år. Allt i bromsväg har ju garanterat rostat ihop.

Skickat från min SM-A500FU via Tapatalk
Användarvisningsbild
av maccus
#1217614
David240 skrev:Hej!
Vet inte om detta är rätt tråd men testar.
Min morfar måste nu tyvärr sälja sin Volvo 240 (kör inte bil mer)
Någon som kan hjälpa till med prissättning på en såndan?
Volvo 240 -86
Snart 16000mil
Han har ägt den sen 1988 och är andra ägaren.
Välskött bil!
Ingen rost vad jag vet.
Om någon kan tipsa vad man kan lägga ut den för??
http://forumbilder.se/GA7H7/135c1901-6d ... 6895957fd8
Bild
Vh David
WOW vilken Skönhet BildBild
Jag skulle låta en värderings man titta på bilen.........Visst det kostar lite men det är det väl värt Så får du ett rikt pris att gå efter........& börja med att Motionera bilen lite starta upp den & kör lite med den........det behöver inte vara en katastrof för att den har stått stilla i 1 år ta det bara försiktigt & lugnt BildBild

Skickat från min F8131 via Tapatalk
Köpråd V60 etanol

Tack för snabba svar. Det är manuell v&a[…]

Hej David, Har nämligen samma problem med min[…]

Bakfjädrar.

På Volvo såg mekanikern när han t[…]

Hur byta drl v60cc

Min högra jättebilliga drl slocknade och[…]