Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av David240
#1214383
Hej!
Vet inte om detta är rätt tråd men testar.
Min morfar måste nu tyvärr sälja sin Volvo 240 (kör inte bil mer)
Någon som kan hjälpa till med prissättning på en såndan?
Volvo 240 -86
Snart 16000mil
Han har ägt den sen 1988 och är andra ägaren.
Välskött bil!
Ingen rost vad jag vet.
Om någon kan tipsa vad man kan lägga ut den för??
http://forumbilder.se/GA7H7/135c1901-6d ... 6895957fd8
Bild
Vh David
Senast redigerad av 1 David240, redigerad totalt 0 gånger.
av Rådlös
#1214387
Detta är jättesvårt. Den som säger ett bud här borde ju själv vara beredd att betala den summan. Nu vet ingen mer än du själv hur den ser ut så det är också svårt att komma med något rättvisande pris. Men om du själv kollar på Blocket och andra ställen så får du ju en viss aning om prisbild när du ser likvärdiga bilar. Du får i alla fall något att gå på.
av David240
#1214390
Jo jag har kollat en del på blocket men hittar ingen likvärdig precis och det skiljer ju en hel del på priserna typ mellan 10 och 45000kr :-/
Kan man lägga in bilder här på något sätt?
Senast redigerad av 1 David240, redigerad totalt 0 gånger.
av Rådlös
#1214396
Ja, om du har bilderna i din dator är det enkelt. Du går in på http://forumbilder.se/ Det är tämligen enkelt. Du markera den bild du vill visa och följer dom enkla stegen där. Sedan lägger du bilden eller egentligen en länk i ditt inlägg här. När du först kollar bilden så det blev rätt så skickar du ditt inlägg och bilden syns som du har önskat.
Gratis och säkert. Enkelt och nästan reklamfritt. (Bara lite reklam när du öppnar sidan. I detta forumet och andra ställen i anknytning till din bild finns ingen reklam)
Användarvisningsbild
av Micce1980
#1214409
David240 skrev:Kan man lägga in bilder här på något sätt?
Ännu lättare ---> Förhandsgranska - Ladda upp en bilaga - Bläddra - Bifoga :-)-)

Vet i tusan vad den är värd men att få närmare 40 lock är inte omöjligt, men då kanske man får hoppas att en Tysk, Belgare eller Nederländare hittar er annons eller så annonserar man på deras "blocket" -sidor
Användarvisningsbild
av Derank
#1214410
40 laxar Sverige kan du glömma. Har en granne i 70 årsåldern som haft en 240 sedan ny. Sista årsmodellen. Förra året köpte han en ny passat diesel. Försökte sälja 240 in på blocket. Den förblev osåld. Bilen var i mint kondition. 15k hade han den ute för. Jag bjöd han 8 men det tog han inte. Nu står den bara och förfaller.
av bönan
#1214525
En fräsch, rostfri 240 med så pass låga mil borde väl gå att få en 25-30K för, iaf om den är original. Hade jag inte redan ägt en 240 hade jag gärna köpt den... :wink:
av volvofantast
#1214536
Derank skrev:40 laxar Sverige kan du glömma. Har en granne i 70 årsåldern som haft en 240 sedan ny. Sista årsmodellen. Förra året köpte han en ny passat diesel. Försökte sälja 240 in på blocket. Den förblev osåld. Bilen var i mint kondition. 15k hade han den ute för. Jag bjöd han 8 men det tog han inte. Nu står den bara och förfaller.
Du får väl bjuda 8 igen

Tack för svaren! Har helt ärligt inte or[…]

Dakioso, Härligt det löste dig och du &a[…]

Justering Halvljus

Den bakersta är höjd, den främre ti[…]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

Jag valde XC70 när jag köpte bil 2011, f[…]