Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1213013
Du kanske har en motormodell att berätta om? Sedan en länk till dom motorvärmarna du har tittat på. Skulle du vara osäker ändå, så passar alltid den sortens slangvärmare som man sätter på den undre kylarslangen. Är den rätt monterad så värmer den också bra.
Sedan kan man ju komma med några pekpinnar. Det är inte 100% självklart att tillbehör från t.ex Calix eller Defa, t.ex timer, batteriladdare, kupévärmaruttag etc. etc. passar på Biltemas utrustning. Man skall vara medveten om detta. Om man t.ex tänker så här: "Motorvärmaren var ju bra, men ett kupévärmaruttag vore också bra. Men det har jag inte råd med i år, så det får bli nästa vinter i stället." Det är ingen garanti att Biltema har samma leverantör nästa vinter. Kontakter och annat ser olika ut beroende på vem som har tillverkat. Så är det redan i dag mellan Calix och Defa.
#1213022
Dom modellerna du har valt här är alla slangvärmare som skall sitta på den undre kylarslangen. Försök mäta diametern på kylarens utloppsstos. Om slangen inte är konisk, alltså om den är jämntjock så väljer du den som har den rätta diametern, enligt länkbilderna. Tänk på att vända värmarelementet mot motorn när du monterar.

Nya E-klass AllTerrain kanske? Ja jag gick fr&ar[…]

Weber 32dir på en b20

Har du en B20B ska det sitta dubbla SU, annars &au[…]

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]