Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av S80_140HK
#1210007
MarcusJ skrev:
S80_140HK skrev:Tycker det låter som en bra idé med dom helsvarta handtagen + bakluckehandtaget. Det är ju originalgrejer det också, så knappast något som förstör. Dessutom passar det bättre ihop med dom helsvarta listerna förövrigt. Fin bil!
Tack.
Det viktigaste med bilen är att den inte är upprostad, i övrigt finns det gott om jobb. Stått undanställd i tio år p.g.a. trasig bränslepump, så det kommer krävas lite för att få ut den på vägen igen. Inredningen är i stort sett bara att hiva i bingen, men fräsch och fin finns hemma. Lacken på tak och huv är solbränd, men det får vänta tills bilen är i gott mekaniskt skick.
Skönt att slippa laga rost. :D Skapa gärna en projekttråd när du börjar greja med den.
Användarvisningsbild
av MarcusJ
#1210023
Projekttråd kommer. Har jag tänkt iaf.
Lite rost finns, höger reservhjulsbalja är skadad, men inget i balkar, dörrar etc. USA:s västkust är snällare mot bilarna än vår egen västkust.

Ska prova med lite svarta detaljer så får vi se, det är ju enkelt att återställa om man vill.
Användarvisningsbild
av MarcusJ
#1210359
Aj! Min ögon blöder!
Var det tvunget att länka till det där? Nu vill jag inget hellre än att ha alla kromdetaljer helt intakta och bilen i strikt originalskick.
Användarvisningsbild
av SkauneJohan
#1210553
MarcusJ skrev:Aj! Min ögon blöder!
Var det tvunget att länka till det där? Nu vill jag inget hellre än att ha alla kromdetaljer helt intakta och bilen i strikt originalskick.
x2 :-)-)
Användarvisningsbild
av MarcusJ
#1214426
Köpte en tidig 260-grill istället. Tar ramen från den så får jag en hel grill i originalskick. Börjar med att hålla bilen helt original, utan svarta detaljer.

Städat i min V70 D3 my-11. Köpte en V90[…]

Borta länge från forumet. Har nyss k&o[…]

Hjälp

Behöver byta denna.hur får man loss den[…]

Framhjulslager V50

Jag har köpt 2st framlager på Biltema m[…]