Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av GLIZ
#1209323
Finns volvo:s turbinfälg i andra storlekar än 14"/5.5 .
15"/6.5 eller större tum. Ska ha dom till min S80.
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1209496
Marlboroman skrev:ET på turbinfälgarna bör ju ligga runt 25mm, vilket blir helt fel på en S80.
Ofan!!!
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1209497
Vet någon om det finns något liknande som skulle funka?
Användarvisningsbild
av robinb3rgsten
#1209515
Hade nog funkat ändå med så smal fälg. Men om de är dem som va orginal till 240 så finns de bara i 14" . Beroende på vilka bromsar du har så behövs minst 15 eller 16" till s80
Användarvisningsbild
av lennarte
#1209541
Volvo tillverkade inga fälgar själv så kan man "bara" ta reda på vilket fabrikat det är kan man kanske gå den vägen. Sedan är det ju ganska länge sedan så det kanske kan vara svårt att hitta något annat än dom som satt på 240. Skulle misstänka att du behöver 16" på en S80, om det inte är en "snikmodell" med en mindre motor. Det är ju en ganska tung bil så det behövs stora bromsar
Användarvisningsbild
av GLIZ
#1210546
lennarte skrev:Volvo tillverkade inga fälgar själv så kan man "bara" ta reda på vilket fabrikat det är kan man kanske gå den vägen. Sedan är det ju ganska länge sedan så det kanske kan vara svårt att hitta något annat än dom som satt på 240. Skulle misstänka att du behöver 16" på en S80, om det inte är en "snikmodell" med en mindre motor. Det är ju en ganska tung bil så det behövs stora bromsar
Det är en "snikmodell" 2.4L 140hk. Exakt samma motor som den med 170hk men med en annan mjukvara i bilens dataenhet. Visserligen har jag köpt en grej som heter NITRO som ger märkbart mer pulver som man monterar i OBD2. Kanske har 165hk nu... Finns det inte 15" turbinfälg alls att få tag på som skulle funka på min S80?
Volvo EX40 billigast att serva

Är ju faktiskt den enda av tillverkarna som &[…]

Martins S90-98

Jag tror tillgången på kunskap och pro[…]

Vilket variant av insprutning är där? &A[…]

Jag har också en V60 T3 automat med 1,5-li[…]