Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Maddox
#1206462
Min 245a 1989 exporterades till England som diplomatbil en gång i tiden. Lite egendomlig utrustning. Ingen stolsvärme och inget mittre säkerhetsbälte bak. Men vänsterstyrd. Nu är den tillbaka i Sverige och jag ska fixa till den. ganska mycket jobb men den har bara gått drygt 4000 mil så det är nog värt det.
Nu är min fråga, varför var det bara två bälten bak? Var det så i bilar som exporterades till vissa länder? Kommer den att godkännas i Sverige utan mittbälte?
av Rådlös
#1206547
Är man diplomat eller annan form av högdjur så skall man slippa sitta och knuffas och trängas tre personer i baksätet. Då skall man åka högst komfortabelt och bekvämt.
Har du kollat under sätena? Det kanske finns fästen för bältena där? Rent teoretiskt kan jag tänka mig att bilen bara är registrerad för två personer i baksätet eftersom det bara finns två bälten. Men kolla i dokumentationen på bilen.
TuneIn

Någon som märker stor skillnad på[…]

Isärplockning av lyktan kommer bli mycket int[…]

Det du länkar till den nedre lite dyrare ser […]

Finns mjukvara som låser haldexen hårt[…]