- ons 11 okt 2017, 10:04
#1203650
Som jag skrev ovan är eftermarknads pumparna (som fanns förr i alla fall) av sämre kvalitet och till VW-n så blev bränslet för varmt och det bildades ångblåsor. Jag provade även att "skippa" returen men det hjälpte inte i detta fall för felet var att den pumpade för lite, cirkulationen behövdes för att kyla bränslet. Nu vet jag inte om det är så på denna bil också. En sak jag kom att tänka på, du skriver att du har ett filter efter pumpen, syns det luftbubblor där? Om det inte är ett genomskinligt filter, sätt ett sådant så ser du bubblorna. Jag misstänker att det är kanske är returledningen du känner på bak vid tanken. Returledningen brukar det vara grövre diameter på, i alla fall inte klenare. Men det kan ju vara klenare på dessa bilar om det ska fungerar som någon form av strypning. Kommer inte ihåg hur det var på Passaten men där var en strypning i T-röret vid förgasaren där returröret var kopplat och där var det samma diameter på slangarna.
Mvh
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V