- sön 24 sep 2017, 12:13
#1199759
Hej! Jag är aningen okunnig gällande bilar, och söker därför blygsamt efter hjälp här...
Har möjlighet att införskaffa en 240 GL (1990) för 10 00 (skattad och bessad), och färgen och modellen är även precis den jag är ute efter... Växellådan (M47) ska dock vara trög i ettan och tvåan, vilket inte verkar förekomma ganska ofta från vad jag läst... På olika forum finns de dem som tycker att det varit jätteenkelt att lösa, till de som har behövt byta hela lådan. Jag mekar gärna och brukar kunna lösa det mesta efter lite research på nätet, men vill inte ge mig in på något allt för komplicerat, dyrt eller något som innebär att bilen måste lämnas in till ett garage med en saftig kostnad som följd...
Vad kan tros om detta? I övrigt är bilen i bra skick, med undantag för lite rost i reservhjulsbaljan och bakre hjulhusen. Är det kanske bättre att leta vidare?
Tacksam för alla svar! :)
Har möjlighet att införskaffa en 240 GL (1990) för 10 00 (skattad och bessad), och färgen och modellen är även precis den jag är ute efter... Växellådan (M47) ska dock vara trög i ettan och tvåan, vilket inte verkar förekomma ganska ofta från vad jag läst... På olika forum finns de dem som tycker att det varit jätteenkelt att lösa, till de som har behövt byta hela lådan. Jag mekar gärna och brukar kunna lösa det mesta efter lite research på nätet, men vill inte ge mig in på något allt för komplicerat, dyrt eller något som innebär att bilen måste lämnas in till ett garage med en saftig kostnad som följd...
Vad kan tros om detta? I övrigt är bilen i bra skick, med undantag för lite rost i reservhjulsbaljan och bakre hjulhusen. Är det kanske bättre att leta vidare?
Tacksam för alla svar! :)