- fre 15 sep 2017, 19:36
#1198047
245-90
Då tjejens bil gått som en påse nötter ett tag, tog jag idag och bytte insugspackning - men då den fortfarande svajade i tomgång med lmm inkopplad (gick bra med kabeln ur) så testade jag byta till lmm från min 745 - 90,den har annat nummer på slutet. Då gick den som en dröm, aldrig gått så fint.
Åker på skroten, och får 3 st lmm. Ed original bosch nr, med 2 går den som med originalet, svajig tomgång, svarar bra på gas utan belastning men så fort man ska köra går den verkligen som skit. Okörbar. Körbar med sladden ur men luktar soppa som ett as och svartryker. Med den tredje så går den ok, något tveksam vid gaspådrag på låga varv men så fort man kommit över 1500 varv går den bra, ryker inte eller luktar soppa. Vad beror det på? Skroten hade inga lmm med numret som sitter i 740n tyvärr, nästa steg måste ju bli Skaffa en sån om detta ska fortsätta.
Då tjejens bil gått som en påse nötter ett tag, tog jag idag och bytte insugspackning - men då den fortfarande svajade i tomgång med lmm inkopplad (gick bra med kabeln ur) så testade jag byta till lmm från min 745 - 90,den har annat nummer på slutet. Då gick den som en dröm, aldrig gått så fint.
Åker på skroten, och får 3 st lmm. Ed original bosch nr, med 2 går den som med originalet, svajig tomgång, svarar bra på gas utan belastning men så fort man ska köra går den verkligen som skit. Okörbar. Körbar med sladden ur men luktar soppa som ett as och svartryker. Med den tredje så går den ok, något tveksam vid gaspådrag på låga varv men så fort man kommit över 1500 varv går den bra, ryker inte eller luktar soppa. Vad beror det på? Skroten hade inga lmm med numret som sitter i 740n tyvärr, nästa steg måste ju bli Skaffa en sån om detta ska fortsätta.