Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Arne
#1195032
Hona, ta ur kolvarna kolla så kolvringarna sitter fast. Skruva ihop motorn och kör. Lägg inte ner mer jobb på motor. Det är billigare att åka på skroten och köpa en "ny" motor om det är något mer omfattande problem.
Användarvisningsbild
av Frrla
#1195150
ja ska kolla så ringarna inte är trasig och sitter på plats, inte rostat fast i kolvarna menar du?

Glömde väll lätt tillägga att motorn kommer placeras i en isbil. så de är ju inget superkritiskt läge om den dricker en skvätt olja eller inte går ordentligt på de viset. ska ju bara gå å köra och gasas :) förhoppningsvis ska den hålla ihop till skillnad från alla 230 block jag dödat i gatbilar och "normal" körning.... :/
av osla
#1195209
hona så mycket som går, sätt ihop skiten och kör. kommer garanterat ryka och lukta jävel men spelar ju ingen roll på en isbil
av Arne
#1195827
[quote="Frrla"]ja ska kolla så ringarna inte är trasig och sitter på plats, inte rostat fast i kolvarna menar du?

Ja, så menar jag.
Den eviga däcksfrågan

Varför spacers, det är inte bra för[…]

Volvo EX40 billigast att serva

Jag har också Care by volvo men har aldrig f[…]

Vet inte mitten men hörnen är olika i […]

Uppföljning mjukvara 2024

Idag fick jag meddelande i appen att 3.0 mjukvara […]