Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1193581
hej
Jag lämnade in min bil hos en Mekonomen verkstad den 8 november 2016 för lite justering av ventil spelet
killen fixade detta här utan problem BildBild........ Men igår kväll så skulle fylla på lite Spolarvätska & när jag står där med huven öppen under lampan så ser jag att det har läckt ut en del olja från packningen till ventil kåpan & oljan har runnit längs med kanten på ventil kåpan in mot motorn baksida......Personligen så Tycker jag att en sådan här packning den ska hålla ett bra tag & inte börja läcka efter 9 månaders tid bara........Mekonomen lämnar tre års garanti på reservdelar & ett års garanti på verkstads jobb........ så vad tycker ni är det ett garanti/reklamation ärende det här nu........kolla på bilderna nedan........


Bild

Bild

Bild

Bild


Mvh
Peter
#1193681
Amarace skrev:Snälla lägg in mindre bilder i inlägg, nu blir det ju väldigt oöverskådligt. Samt lägg in en helhetsbild.

På dina bilder ser jag inte var det läcker? Har du efterdragit muttrarna till kåpan?
Det läcker på höger sidan ovanför grenröret Nej jag har inte dragit åt Muttrarna ännu eftersom att jag inte vill röra något Om nu Verkstan ska byta ut Packningen till ventil kåpan......

Mvh
Peter

Det där är bara lurendrejeri. Är sy[…]

Make dating stress-free and enjoyable with the bes[…]

Dåliga lödningar i LSM (ligt switch mod[…]

Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]