Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Frrla
#1192527
Min kära GLT -84 gick inte genom besiktningen, å fasorna som dagades upp var golvet på båda sidor längs efter hela trösklarna.

jag har alltid sett efter bilen och kollat så dräneringar vart öppna osv ända sen jag köpte den. de är dom även nu. forsar vatten ut alla öppningar i trösklarna på båda sidor när jag spolar i luftintaget. mer fram såklart men de är bra skjuts i ledningarna så de hinner fyllas bra med vatten.
spolat under huven i dräneringarna mot skärmarna å de är inget skit ivägen.

har märkt under sensommaren att det kommit in vatten på säkringarna när det regnat ute. uppdagades när min sambo som haft bilen största delen av tiden fick problem med vindrutetorkarna och hittade då fukt på reläet vid fötterna bakom plåten mot säkringarna och hela säkringsdosan va ärjad.

bilen har fått stå mestadels sedan dess och nu besiktades den.

har plockat loss plasten och golvmattan runt säkringarna osv, men ser att de droppar från panelen ovanför säkringarna när jag spolar i luftintaget. har inte kollat mer noga. känner mig rätt less och lite lätt nedstämd eftersom bilen är jättefin i övrigt.
fått beröm för den vid varje besiktning och även denna gången förutom golvet då..

tillägger att bilen endast är sommarkörd de senaste 4 åren. innan dess vinterkörd 5 vintrar och innan det aldrig vinterkörd.
#1192530
Inte så att det är vindrutan som läcker då?
Slutsteg original

Slutsteget, som är aktivt, sitter på ba[…]

Dagens ungdom

Johnnype är en hjälte https://www.jagrul[…]

Till och med här börjar det bli lite v&a[…]