Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av gepe
#1186793
Hej! Har problem med ett kontaktstycke i baklykta på en 244:a-88. Någon som vet var man kan köpa ett nytt(vitt plaststycke)?
Användarvisningsbild
av lennarte
#1186828
De är väl lättast att hitta på närmsta bilskrot, misstänker jag. Sådana här delar är väl det som utgår först på Volvo
av Henke3
#1186831
titta i katalogerna hos GCP.se
949543 tror jag det heter, kostar 9 spänn
även Volvo tar hem det till dig från GCP om du vill.

Grupp 35. sidan 361. 240 1988-93
Katalogerna går att hämta ner som PDF.
av gepe
#1187225
Tack så mycket för svar! Nämligen bytt säkringar, baklyktor, blinkrelä och upptäckte till slut att det var glapp i kontakstycket...Symtomen var fast sken på blinkerspil vänster samt fast sken i blinkers vänster. Nåja, skadar inte med nya grejor. Snyggt blev det :D Blir till att beställa ett nytt kontaktstycke. Det är svårare nu att hitta 240-bilar på skroten härnere bl.a och frågan är om inte kontaktstyckena ärgar samman efter ett tag ändå.
av Henke3
#1187471
det du frågade efter var kontaktstycket i plast. det du behöver verkar vara även nya kabelskor?
Användarvisningsbild
av maccus
#1188950
Jag brukar göra rent hela själva kontakt stycket med en tandborste och lite oxidclean så blir dom som nya igen......lägg några droppar med oxidclean i det vita kontakt stycket & vänta lite sen så gnuggar du lite med tandborsten........& bakom lampan på den tunna kontakt ytan med plast folie där kan du göra rent med vanliga tops som du lägger på lite oxidclean på topset

Mvh
Peter
Bältesvarnare

Är väl bara på passagerarsä[…]

Vadå nyare? Ersättningsmodell eller m[…]

"Bara" bytt batteri 4 gånger... O[…]

Stigande tomgång.

Vilken motor? Årsmodell? Felkoder? Lysande m[…]