- ons 19 jul 2017, 21:32
#1186149
Hej,
Har en 360 -87 som vid två tillfällen varit kinkig med att starta. Första gången var när jag skulle starta den för första gången på 3-4 månader när den stått utomhus. Hade igång den i en minut lite tidigare när jag testade några elektronikgrejer och då startade den utan protest. När jag ställt på och skulle köra bilen några dagar senare fick jag gnugga på starten väldigt väldigt länge innan den hoppade igång, men det gjorde den till sist.
Efter det har jag kört med den en del och den har funkat som den ska tills igår när jag blev ståendes på Ica. Skillnaden är att motorn var varmkörd då och att bilen startade som vanligt men dog efter 10-15 s och inte ville starta igen. Min enda observation är att jag ville inbilla mig tycka treans tändkabel kändes lös på stiftet och att det var en del oxid på "kontakten" på stiftets ände. Pillade en del i kablarna utan resultat men turligt nog gick den igång lite senare, lägligt tills att batteriet var på gränsen att ladda ur sig.
Någon som har någon bra idé om vad jag bör kolla? Lite osäker på motorbeteckningen, om det är E eller F, men det jag minns är att det ska vara elektronisk insprutning. Renix-tändning om jag minns rätt. Hade bensin i tanken båda gångerna också, helt säker på det. Edit: B200F har jag skrivit i mina gamla trådar om bilen.
Har en 360 -87 som vid två tillfällen varit kinkig med att starta. Första gången var när jag skulle starta den för första gången på 3-4 månader när den stått utomhus. Hade igång den i en minut lite tidigare när jag testade några elektronikgrejer och då startade den utan protest. När jag ställt på och skulle köra bilen några dagar senare fick jag gnugga på starten väldigt väldigt länge innan den hoppade igång, men det gjorde den till sist.
Efter det har jag kört med den en del och den har funkat som den ska tills igår när jag blev ståendes på Ica. Skillnaden är att motorn var varmkörd då och att bilen startade som vanligt men dog efter 10-15 s och inte ville starta igen. Min enda observation är att jag ville inbilla mig tycka treans tändkabel kändes lös på stiftet och att det var en del oxid på "kontakten" på stiftets ände. Pillade en del i kablarna utan resultat men turligt nog gick den igång lite senare, lägligt tills att batteriet var på gränsen att ladda ur sig.
Någon som har någon bra idé om vad jag bör kolla? Lite osäker på motorbeteckningen, om det är E eller F, men det jag minns är att det ska vara elektronisk insprutning. Renix-tändning om jag minns rätt. Hade bensin i tanken båda gångerna också, helt säker på det. Edit: B200F har jag skrivit i mina gamla trådar om bilen.
Senast redigerad av 1 Schmoyoho, redigerad totalt 0 gånger.