Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av dalle76
#1182610
Har bytt rutan höger fram nu på morgonen. Den gamla hade det främre örat lossnat på. Trodde att nu äntligen var det löst då det är skönt att kunna öppna tvärdrag nu på sommaren.
Men icke. Rutan hugger fast hela tiden i framkanten så jag får rycka den bakåt och då går den en decimeter till sen får jag göra om det osv ända till den är uppe. Någon ide om en lösning på detta irriterande problem? Ingenting såg snett och skevt ut när jag hade loss det.
Användarvisningsbild
av mikethebik
#1182725
dalle76 skrev:Har bytt rutan höger fram nu på morgonen. Den gamla hade det främre örat lossnat på. Trodde att nu äntligen var det löst då det är skönt att kunna öppna tvärdrag nu på sommaren.
Men icke. Rutan hugger fast hela tiden i framkanten så jag får rycka den bakåt och då går den en decimeter till sen får jag göra om det osv ända till den är uppe. Någon ide om en lösning på detta irriterande problem? Ingenting såg snett och skevt ut när jag hade loss det.
Har idag bytt mekanism till fönsterhiss på min C70-98, är superviktigt att rutan går exakt jämnt i gejdrarna, gäller nog på 240 också.

Mike
Användarvisningsbild
av lennarte
#1182867
Är alla plastlagringar hela och glappfria och rätt monterade. Det finns lite "justermån" i själva fästet där veven sitter.
av merc110
#1187417
Kolla att det inte finns något skräp i rutans listspår och att du inte har några elkablar som tuggar i kuggarna på vevmekanismen. Kolla även att du inte har en högtalare som tar i rutan när du hissar.

Det är även väldigt lätt att missa skåran i gummilisten så att den ligger snett osv. Gjorde samma jobb idag på en kompis 240.
Slutsteg original

Undrar var sitter slutsteget till original woofern[…]

Missljud höger bak v60cc II

Hade tråkigt missljud i höger bakvagn p[…]

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https[…]

31360098 heter länken ifall nån undrar.[…]