Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bassenr1
#1181060
Hastighetmätaren ur funktion undrar var felet kan vara sen en fråga till generatorn slutar ibland att ladda under färd som jag inte förstår hur sen tänkte jag bara kolla kan man sätta på v70 fälgar från en v70 -01 på 240 -89 utan spacer plattor
Användarvisningsbild
av dalle76
#1181169
Bassenr1 skrev:Hastighetmätaren ur funktion undrar var felet kan vara sen en fråga till generatorn slutar ibland att ladda under färd som jag inte förstår hur sen tänkte jag bara kolla kan man sätta på v70 fälgar från en v70 -01 på 240 -89 utan spacer plattor
Felet på hastighetsmätaren vet jag inte. Däremot funkar inte v70 fälgar utan plattor och knappt då heller.
Jag körde en vinter med 850 fälgar. Jag fick ha dubbla plattor för att dom inte skulle ta i fjäderbenen fram. Detta var livsfarligt då muttrarna bara gick på till halva gängan så glöm det.
Användarvisningsbild
av robinb3rgsten
#1181174
Funkar väl med minst 20 mm bolt on spacers . Hastighets mätaren får du väl ohm mäta kabel baken instrumentet annars kolla givaren i bakaxel de är nån kontakt där de kan bli oxid o ärg. Hur ter sig symptom på att generatorn inte laddar? Lyser lampan eller något annat?

Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk
av Bassenr1
#1181285
robinb3rgsten skrev:Funkar väl med minst 20 mm bolt on spacers . Hastighets mätaren får du väl ohm mäta kabel baken instrumentet annars kolla givaren i bakaxel de är nån kontakt där de kan bli oxid o ärg. Hur ter sig symptom på att generatorn inte laddar? Lyser lampan eller något annat?

Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk

Det finns ingen lampa som lyser utan det är bara att tank mätaren inte fungerar
Användarvisningsbild
av robinb3rgsten
#1181327
Tankmätaren o generator har inget ihop så varför skulle det vara fel på laddningen?

Skickat från min GT-I9506 via Tapatalk

Klokt. Ja rensade med ett ut ett mindre växt[…]

Tja, Är väll en enkel fråga egent[…]

XC70 - S80 och XC90 i ett?

Sitter ju backkamera i vilken V70/XC70 som hels[…]

Tack för ett utförligt svar Lennart! S&a[…]