- mån 12 jun 2017, 10:25
#1178923
Det sitter en tändförstärkare/tändmodu/effektsteg (har många namn) som också måste tas med liksom (e.v) förkopplingsmotstånd och då tändspole
Schmoyoho skrev:Bara fördelare och styrenhet/tändbox som behövs då...? Samt kablage, det är jag också lite osäker på hur man ska få tag på om man inte har turen att hitta en fördelare/box med sladden kvar.Om jag fattat rätt (har inte gjort detta själv) så plockar man delarna från 240 bara för att både tänd och bränslesystemet är eftermonterat på 240 (till skillnad mot 740) så det är en "egen" kabelhärva som ligger "upptill" den "ordinarie" kabelhärvan. På 740 får man "öppna upp" ordinarie kabelhärva och "plocka ut" kabel för kabel. och det är bara B230 "A" och "K" som har dessa fördelare på 740. På 240 finns ju "E" och "T" fördelare också, men där är nog tändkurvorna sämre för "A" motorn. Bara man tar allt från samma bil kan man vara säker på att det passar ihop.
Det sitter en tändförstärkare/tändmodu/effektsteg (har många namn) som också måste tas med liksom (e.v) förkopplingsmotstånd och då tändspole
Mvh
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V