Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av lennarte
#1167368
Har du Overdrivelåda så är där ju en kontakt för 4-ans växel. Har du på något vis förväxlat kablarna?? Kontakten för 4-ans växel sitter i kanten i locket på höger sida framför mitten. Till backljuset sitter det i locket på vänster sida bakom mitten
Användarvisningsbild
av lennarte
#1167384
Har för mig att du skrev i ett tidigare inlägg att du hade OD på alla växlar, men det var kanske en annan bil. Fungerar backljuset på backen???
Användarvisningsbild
av Frrla
#1167509
jaha. nä den med knappen i panelen är på ralley 78an. pallar inte gö nå åt den så länge de fungerar. å ja störs inte av det. har starkt lyse i knappen å i instrumentet så man glömmer inte bort den.

nä de fungerar inte på backen.. är på min 84 gle. den har vart automat men är konverterad. och alla kablar, relät sitter på samma ställen, och ser likadant ut som på min glt 84. hela kabelstammen är bytt på gle:n en gång i tiden också. antar att de är i samma veva som de bytte till od låda. det ser seriöst ut. och han som ägde bilen före han jag köpte av (tog kontakt innan köp) sa att de va bytt men de hade vart seriösa vid bytet och märkt allt.

Instrumentpanelen visar konstant -45 grader, har h[…]

Om kriget kommer...

Visst, när vägarna blir förstö[…]

Har förberett med att beställa mjuka mat[…]

På min 745-a hade socklarna till varselljus […]