Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1161770
Kan tänka mig det. Nix de är raka rör hela vägen. Hade vela haft en på tjejens bil dock.

Tänkte på det. Vist kan man tilta motorn bakåt litegranna med växellådsbalken och spacra ner kardanlagret i tunneln lite? Eftersom bilen är höjd tänker jag att det sparar på kardanet en del.
Sitter en pierburg förgasare. Borde väl tåla lite vinkel?
#1164126
Tänkte att jag kommer med en update då jag precis bytt stötdämparna bak till 740:ins som är lite längre.

Fick korta ner själva sleeven i nederkant på dämparen och pressa i en ny 240 bussning i överkant så passade det finfint.
De roliga är att det vart helt tyst efter detta. jag har kört med dåliga stötdämpare förut och aldrig hört på maken eller kunnat tänka mig att de skulle kunna bli såhär illa-låtande av enbart dem. Men man ska lära sig något varje gång :)

tackar för tips!
#1227955
Nu har de börjat igen. låtit värre än de någonsin gjort. bytte momentstagen idag för de fick inte så bra kritik av bilprovningen senast. å de vart bättre och går att köra om man tar de lungt, men så fort axeln rör sig lite mer så klonkar de. slarvar lite när man ska ut från en avfart eller missar 2-3an med samspelet.

Har kollat alla skruvar och bultar. snart drar jag väll av något om ja ska dra hårdare... gungar man bilen fram å tillbaka med växel i och motor av så är de omöjligt att höra eller se vart de kommer ifrån....

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https[…]

31360098 heter länken ifall nån undrar.[…]

Kombi är alltid bra att ha :-) Man vet aldri[…]

Det är inte bara det. Hela D5T5 består […]