Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1165603
:oops: x 100

Efter att ha kliat håret grått, sen väck, sedan hjässa och slutligen skallben utan att lyckas identifiera problemet lämnade jag in bilen på en hederlig mek.
Han läste lite värden, lyssnade på tomgången och tog slutligen fram voltmetern, något jag verkligen borde lära mig använda...

Det visade sig att LMM vi bytt (billigt Biltema-skräp) klappat ihop ungefär genast och spänningen som skall ligga på 32v läste 10v. 016-modell.
Eftersom vi bytt den och således bockat av den hade vi en blind fläck där. Jäklar, vad jag känner mig dum!
Nåja - bilen mår säkert inte dåligt av ny Lambda, nya tändkablar, nya stift, nya.... 8)
Med verkstadsbesöket + åtgärd har kostnaderna för reparation vida överstigit inköpspriset! Nu jävlar får den allt hålla i tio år till, ska ta hand om den så gott jag kan.

Med det sagt vill jag rikta ett stort tack till samtliga som involverat sig i tråden, jag har lärt mig hur mycket som helst under resans gång.
Nu, när lamdalampan slocknat och förbrukningen gått ner från 2.0l/mil kan jag äntligen ge mig i kast med bilens skönhetsfel. Ha det bäst, allihop!
V70 T6 304hk tråden

Nja, det finns de som gillar beige också. Ja[…]

Hade inte kört en sekund.. Ner med trå[…]

Svajig tomgång

99% spjällhuset. Som tur har du ett spjä[…]

Monterat den hälft av hjulbultarna som h[…]