Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av dalle76
#1140303
Hej. Misstänker att någon kört in Något föremål som gått av på min 244. Nyckeln går in ca till hälften men sedan stopp. Här i gbg är det plus-grader så ingen is. Så hur gör man på bästa sätt? Att ta bort sätet hjälp inte då det är plåt bakom ryggstödet. Att leva med ett lås med annan nyckel kan jag leva med. Men att få upp luckan och byta utan att förstöra bilen? I händelse att någon tror att det handlar om inbrottsförsök så har jag varit medlem sen 2009 och kan ge mitt namn samt reg nummer i pm.
av Tilly
#1140401
Tittar du genom skidluckan så ser du att det sitter två skruvskallar i mitten av bakstammen precis vid låset. Ta sedan och sätt ihop flera förlängare så du når skruvarna och en passade hylsa och skruva ur dessa skruvar. De håller fästet som låset hakar i så sedan är det bara att lyfta på luckan så följer allt med. Då förstör man ingenting.

Någon kanske tycker att detta inte skall hamna på ett öppet forum men denna metod går ju bara att tillämpa om man kommer in i kupén. Är det någon tjuv som använder den här informationen så har de ju i så fall redan stulit bilen så då är det ju nästan att föredra att de gör såhär istället för att använda kofot eller borra sönder låset.

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]

Mellangårdssyskonen