- tor 22 dec 2016, 17:58
#1134515
En sak som jag märkt med dessa 400-bilar (har haft några stycken själv av alla modeller) är att det gärna bildas oxid i kontaktstyckena, har fått göra rent dom på samtliga jag haft och detta har oftast hjälpt, sen fördelarlocket, rotorn och tändspolen vill gärna krångla, kolla mittenkolet i fördelarlocket det hade jag mycket huvudbry över innan jag kom på att det fastnade ibland vilket gjorde att bilen hackade och då specielt vid låga varv sen så har packboxen mellan fördelare och kammen en förmåga att läcka in olja i fördelaren inte mycket men tillräckligt för att det ska bildas en liten "kladd-dimma" i fördelaren som ju också kan ställa till problem. Oljefällan kan också bäcka igen och är lätt att göra ren, tomgångsmotorn har du gjort ren den ordentligt det vill gärna bli lite skit på den, man får tvätta ren den rörliga sliden med tops och något lösningsmedel sen gärna smörja in den med någon lättflytande olja.
Att lambdan skulle fela tror jag knappast, inte vanligt i alla fall, den ger ju ofta felkoder på annat som felar däremot.
Att lambdan skulle fela tror jag knappast, inte vanligt i alla fall, den ger ju ofta felkoder på annat som felar däremot.
HaDe
vetten
Det är aldrig för sent att ge upp "ELLER"
vetten
Det är aldrig för sent att ge upp "ELLER"