- tis 29 nov 2016, 06:41
#1128827
1= Ström (signal) från tändspole
15 = Ström in, samma som till tändspole (tändning på) tändlåset läge 2
30 = Ström in från batteri, säkrad eller osäkrad
31= Jord
50 = Ström in från solenoiden, tändlås läge 3 (när startmotorn "går")
87 = Ström ut när reläet är "draget", till pumpen
87B=Ström när reläet inte är draget, alltså i viloläge. Används inte alltid
Edit, har försökt hitta ett kopplingsschema på insprutningen på 360 men det verkar vara svårt. Hittade däremot ett till en Open Manta från -80-talet med LE-Jetronic och enligt det schemat är 87 och 87b sammankopplade i relät och där går 87b till bränslepumpen. När dom är sammankopplade så brukar båda vara benämnda 87, men det är dom alltså inte i detta fall (inte på Opel i alla fall).
15 = Ström in, samma som till tändspole (tändning på) tändlåset läge 2
30 = Ström in från batteri, säkrad eller osäkrad
31= Jord
50 = Ström in från solenoiden, tändlås läge 3 (när startmotorn "går")
87 = Ström ut när reläet är "draget", till pumpen
87B=Ström när reläet inte är draget, alltså i viloläge. Används inte alltid
Edit, har försökt hitta ett kopplingsschema på insprutningen på 360 men det verkar vara svårt. Hittade däremot ett till en Open Manta från -80-talet med LE-Jetronic och enligt det schemat är 87 och 87b sammankopplade i relät och där går 87b till bränslepumpen. När dom är sammankopplade så brukar båda vara benämnda 87, men det är dom alltså inte i detta fall (inte på Opel i alla fall).
Mvh
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V
Lennart
Kör sedan många år en väl utrustad 745 -88B GLT 16V