Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SRT
#1123313
Som så mycket annat det sparas och samlas på så är naturligtvis en tidig 240 Turbo i originalskick om än rostig värd att spara på.Antingen säljer du den som den står till någon som kanske har mer kunskap att rädda den eller så gör du själv ett försök om du nu anser att du besitter denna kunskap att få bilen i ett bra skick igen.Jag själv minns denna 240 Turbo i form av en helsvart variant i en tid när allt som var synonymt med ordet Turbo nästan var lite magiskt.Först hände det inget och sedan så hände det inget igen där allt plötsligt då hände och man var förbi innan man riktigt själv förstod detta.Turbo var så pass trendigt inne under denna tid så marknadsföringen ville även tala om att t.o.m en kvinna kunde framföra denna Turbo kraft.LOL.

[youtube]8OgAJ69wSNU&feature=youtu.be[/youtube]
av matolo
#1125817
Kan tillägga att den är i riktigt dåligt skick, för nån dag sen när jag skulle provköra den lite gran så körde jag i ett gupp så gick länkarmen av, tror tyvärr att det mesta är igenrostat :/
Användarvisningsbild
av Frrla
#1125887
Billigast att köpa en reservdelsbil och plocka reservdelar från. Tänker mest för att få fart på grejerna. Man måste ju inte ha allt helt nytt även om det är vad man vill så blir det som sagt oftast för dyrt och man ger upp.
Man får vänta på delar också. Står de en bil där är de ju bara att plocka :) allt ät ju såklart inte samma. Men man kommer en bra bit på väg.
Felkodsläsare vida

Hej! Ķort fråga till er. Jag har 2st s60 fr&[…]

@fjohan82 , Har samma märke, en 5-25 och en […]

Service

Tjena! Precis köpt en v60 och åker tr[…]

Volvo v60 2022 plåtskada

som ovan, jag hade inte varit nöjd överh[…]