Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av maccus
#1082804
Frrla skrev:jag har en -84 gle som jag haverera motorn på och då bestämde jag mig för måttlig trimning och lite sportigare känsla. hade en bmw 328i -95 för några år sen som jag latcha med och tyckte att den va lagom för lite mer gasning om man va på det humöret. men körde inte som en dåre. gle:n har jag stagat upp med lite extra grejer och tycker den är likvärdig med bmw:n som den är nu. och stagen gör skillnad om man känner för att dra iväg lite extra ibland i någon korsning eller behöver svänga lite skarpt ibland.

Har kanske gått lite längre med den än just momentstagen. fast jag vill inbilla mig att dom gör det som ska och känns fastare och man får mer gensvar när man ska iväg från ett stoppljus än originalslacket bussningarna ger normalt.
har kört med 14" och 16" men i startögonblicket och rakt fram gör det ingen skillnad vad jag kan känna av. i kurvor gör det såklart skillnad. men då har jag bussningar i tvärstaget med 16" fälgar också.
http://www.garaget.org/?car=350722
Tack för en lätt & saklig förklaring om Pollybussningarna ☺
Då kanske du skulle vilja hjälpa mig med att hitta......bra & rätt bussningar till just mina momentstag ??

Säg till om du skulle behöva lite extra bil info om min bil......

Volvo 240GL sedan Årsmodell 1988/01/01
Motor B230F
5 Vxl M - 47 låda
Regnr NZB - 777


Tack på förhand

Mvh maccus
Användarvisningsbild
av White
#1082839
maccus skrev:
White skrev:Aha! Nej bakaxeln tål ju en del med, jag burnade sönder min.

Då blir det till att pressa ut dom gamla och i med nya? Kanske polubussningar?
Man kan Burna sönder en ny bakaxel på 15 - 20 minuter om man kämpar på hårt en :lol: men jag är typ 48 år gammal så jag har nog Passerat......Burnout läget hoppas jag iaf 8) 8)
Haha! Jag är 46 och har faktiskt också i stort sett passerat stadiet. Men det kan hända att vinterbilen får rita lite i bland! :mrgreen:
Användarvisningsbild
av maccus
#1174152
Hej
Jag tänkte väcka lite liv i denna tråden igen eftersom att mitt problem kvarstår ännu.......en god vän hade haft samma problem som jag själv har......& i hans fall så var det själva stödlager gummit som var helt kast & utslitet
Så jag har investerat i ett nytt gummi/fjäder/stödlager.......så är det någon som har ett bra tips på hur man gör för att få av det gamla stödlagret & på med det nya lagret på ett bra sätt

Tack på förhand
Användarvisningsbild
av maccus
#1174243
Okej......men den skyddsringen ska man vara rädd om på det nya lagret......jag får prova att värma det gamla lagret lite försiktigt med en varmlufts pistol & knacka lite höger/vänster med en liten kul hammare.......
Bruten fjäder framvagn

Jag kontaktade bilförsäljaren Bilia, dom[…]

XC - Rear axle sensor

Tänker om det kan vara höjdvinkelgivar[…]

Den eviga däcksfrågan

Varför spacers, det är inte bra för[…]

S80

Söker en S80 2007-2016 Manuell . Välv&ar[…]