- tor 18 dec 2014, 16:38
#929195
Som rubriken lyder, motorvärmaren har fått för sig att kasta in handuken.
En ny blockvärmare kostar 500 och kräver en del arbete eftersom det är så sablars trångt där.
Så tänkte är det inte lättare att bara skära av slangen till kylaren och montera en slangvärmare? Vad exakt behövs göras? Enligt vissa så behöver man byta en del kontakter m.m
Detta är den 'gammla hederliga ' kontakten d.vs 3 runda Stooora .
Kupevärmaruttaget fungerar klockers.
Isåfall, vad krävs för komponenter? Diameter på slangen bör väll spela roll? Nedersta man monterar den i?
Visst en slangvärmare är väll inte lika effektiv enligt vissa på en gammal gjutjärnsmotor, men detta är Jaktbil/ Andra bilen så komer inte använda den när det är som allra kallast .
En ny blockvärmare kostar 500 och kräver en del arbete eftersom det är så sablars trångt där.
Så tänkte är det inte lättare att bara skära av slangen till kylaren och montera en slangvärmare? Vad exakt behövs göras? Enligt vissa så behöver man byta en del kontakter m.m
Detta är den 'gammla hederliga ' kontakten d.vs 3 runda Stooora .
Kupevärmaruttaget fungerar klockers.
Isåfall, vad krävs för komponenter? Diameter på slangen bör väll spela roll? Nedersta man monterar den i?
Visst en slangvärmare är väll inte lika effektiv enligt vissa på en gammal gjutjärnsmotor, men detta är Jaktbil/ Andra bilen så komer inte använda den när det är som allra kallast .