Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#920591
hallå!

har ett problem med min Volvo 244 B21A som jag tänkte höra om någon kanske har en aning om vad det kan vara.
Köpte den för någon månad sen, starta då utan problem när den va varm. Nu någon vecka sen så har den börjat bli
väldigt svårstartad varm. Man kanske får prova 4-6 gånger innan den startar. Men iallafall fick då ett tips om att det
kan vara en packning som ska sitta mellan förgasare och insug, som avlägsnar värme. Och där satt ingen packning
när jag köpte den, så det slog mig att det måste va den. Så jag köpte en sådan och satte dit. Körde den varm, slog
av den, vänta nån minut, och hade sedan samma problem som innan.

Så är de någon som kanske vet, så vore de snällt med lite hjälp! :D
av rid54
#921279
Förgasare? Håll gasen i halvläge vid varmstart, det kan ibland hjälpa. Oftast är det blandningsfel när förgasarmotorer är svårstartade. Om den startar bra när den är kall, kan det vara bränsleöverskott vid varmstart. Flottörventilen (nålventilen) kan vara lite otät och då kan bränslenivån bli för hög i förgasaren.
Bältesvarnare

Det är en 850 från 96.

Haha, ok.. jeg er ikke alene. Her ser jeg at n&osl[…]

12,7 är det i ett fulladat batteri., 12,4 ca,[…]

Vi som beställt EX90

Nu verkar det som sista hindret är bortrö[…]