Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av gubbstrutt
#875204
fyrväxlad ska det vara m45 tror jag den hette om det ska gasas som fan. har inte alltid haft hatt på mig :) .

har man inte knäckt en tidig m47 på en förmiddag har man inte gasat :mrgreen: .

hasse.
Senast redigerad av 1 gubbstrutt, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Hilmer
#875207
gubbstrutt skrev:så ni har vad jag förstått inte knäckt en m47 då lär har ni inte tagit i nog.
fyrväxlad m46 om det ska gasas. har inte alltid haft hatt på mig :) .
Med ren misshandel kan man ha sönder allt, men det är ju inte det som är frågan här...
Användarvisningsbild
av gubbstrutt
#875209
å fan det skulle inte gasas ja då missförstod jag :oops: .
visst allt går att ha sönder det är så sant som det är sagt.


hasse.
av Holmgreen
#884323
Tog ner lådan från 82an med m46 och sen från 84an med m47, upp med m47lådan i 82an, allt gick som på räls. Sen skulle jag upp med m46an i 84an bara för att spöa skiten ur den då den inte är den finaste, iallafall så stötte jag på ett problem som jag behöver hjälp med. Om jag linjerar svänghjulslagret och lamellen så ligger tryckplattan helt fel, och om jag linjerar lamell och tryckplatta så ligger svänghjulslagret helt fel. Nån som vet? Tack på förhand.
Användarvisningsbild
av Hilmer
#885059
Holmgreen skrev:Tog ner lådan från 82an med m46 och sen från 84an med m47, upp med m47lådan i 82an, allt gick som på räls. Sen skulle jag upp med m46an i 84an bara för att spöa skiten ur den då den inte är den finaste, iallafall så stötte jag på ett problem som jag behöver hjälp med. Om jag linjerar svänghjulslagret och lamellen så ligger tryckplattan helt fel, och om jag linjerar lamell och tryckplatta så ligger svänghjulslagret helt fel. Nån som vet? Tack på förhand.
Felmonterat, finns inte så många andra alternativ.
av Holmgreen
#890385
Hilmer skrev:
Holmgreen skrev:Tog ner lådan från 82an med m46 och sen från 84an med m47, upp med m47lådan i 82an, allt gick som på räls. Sen skulle jag upp med m46an i 84an bara för att spöa skiten ur den då den inte är den finaste, iallafall så stötte jag på ett problem som jag behöver hjälp med. Om jag linjerar svänghjulslagret och lamellen så ligger tryckplattan helt fel, och om jag linjerar lamell och tryckplatta så ligger svänghjulslagret helt fel. Nån som vet? Tack på förhand.
Felmonterat, finns inte så många andra alternativ.
Jaa men vad kan vara felmonterat? Har bilder om de behövs men ni förstår nog.
Användarvisningsbild
av Hilmer
#890387
Holmgreen skrev:
Hilmer skrev:
Holmgreen skrev:Tog ner lådan från 82an med m46 och sen från 84an med m47, upp med m47lådan i 82an, allt gick som på räls. Sen skulle jag upp med m46an i 84an bara för att spöa skiten ur den då den inte är den finaste, iallafall så stötte jag på ett problem som jag behöver hjälp med. Om jag linjerar svänghjulslagret och lamellen så ligger tryckplattan helt fel, och om jag linjerar lamell och tryckplatta så ligger svänghjulslagret helt fel. Nån som vet? Tack på förhand.
Felmonterat, finns inte så många andra alternativ.
Jaa men vad kan vara felmonterat? Har bilder om de behövs men ni förstår nog.
Ja lägg upp bilder på hur det sitter nu, lättare att skapa sig en uppfattning om hur allt sitter då.
Brainys V60

Hej. Ni som känner mig från för[…]

Vi som beställt nya XC60

När beställde du? Jag lade f&o[…]

Bakfjädrar.

För min del är det lite värre. R-[…]

Alla AC-system läcker. Ofta kan det dr&oum[…]