Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ante2
#620409
Den 6 mars har jag fått möjligheten att följa med min säljare och titta på nya V40n. :D
Ska bli sjukt spännande!!
Sen är det bara hem och lägga en beställning. :wink:
Användarvisningsbild
av Theo
#621163
I dagens nyhetsbrev från Vi Bilägare finns en intressant artikel. Motorjournalister från Sverige och övriga världen fick igår provköra nya V40 (och en en del konkurrenter) i Göteborg.

Detta skriver Marianne Sterner i VB:
"Och jag fick bekanta mig lite med bilen."
"Volvo har bett oss att inte avslöja några detaljer om V40 på några dagar. I nästa nummer av Vi Bilägare, som kommer om en vecka, finns bilder och lite mer information. Men redan nu kan jag avslöja, att nya V40 är i särklass. Både att titta på, sitta i och att köra.

Låter mycket lovande. Hoppas att hon har rätt och att hennes åsikt delas av andra.
"V40 är i särklass att titta på, att sitta i och att köra"
Inte illa!
av McDonald
#621171
Ante2 skrev:Den 6 mars har jag fått möjligheten att följa med min säljare och titta på nya V40n. :D
Alla andra får nöja sig med bilderna som visas i tidningarna den 28:e feb. :wink:
Användarvisningsbild
av laser2
#621572
Tycker också den ser riktigt snygg ut. Knäcken på bakdörren ser dock lite märklig ut, förhoppningsvis ser det bättre ut i verkligheten.
Kanske dags att byta ut sina gamla V40 mot en ny V40, så mycket mindre tror jag nog inte den nya är iaf. Håller med om den blå färgen, ser läcker ut. Funkar nog om den inte kommer i Ocean Race utförande vilket knappast är troligt med tanke på att VOR är slut när bilen sätts i produktion på allvar.
Användarvisningsbild
av Theo
#621587
RE: laser2
"Knäcken på bakdörren ser dock lite märklig ut, förhoppningsvis ser det bättre ut i verkligheten."
Frågan är om det finns någon "knäck" eller om det bara är skuggor.
När man ser bilden från den polska tidningen är "knäcken" inte lika tydlig.
Snart får vi flera bilder från Volvo och som du skriver så måste man se bilen i verkligheten.

Användarvisningsbild
av V9097
#621741
I allt väsentligt är V40 en helt ny modell.

Rätta mig om jag har fel, men C30 är byggd på plattformen till förra genrationens Focus, medan V40 på motsvarande sätt är byggd på nuvarande Fucusplattform. Hur mycket under skalet som verkligen är Forddelar, och hur mycket som är Volvos eget har jag däremot svårt att bedöma. Det som följer med från C30 kan väl vara något motoralternativ, gissningsvis 1,6D.

Någon som vet var bilen ska tillverkas?
av putte66
#621751
V9097 skrev:I allt väsentligt är V40 en helt ny modell.

Rätta mig om jag har fel, men C30 är byggd på plattformen till förra genrationens Focus, medan V40 på motsvarande sätt är byggd på nuvarande Fucusplattform. Hur mycket under skalet som verkligen är Forddelar, och hur mycket som är Volvos eget har jag däremot svårt att bedöma. Det som följer med från C30 kan väl vara något motoralternativ, gissningsvis 1,6D.

Någon som vet var bilen ska tillverkas?

Enligt uppgifter skall den tillverkas i Gent, Belgien !
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 15
Service Renault Scenic 2003

Det låter som ett rätt kul projekt att[…]

Försök nummer 1 avklarat. Gick inte som[…]

Ni som har koll, hur är läget? Så[…]

Öppna bilen

Nähä, testade nyss, och sån tur at[…]