Moderator: Moderatorer

#1198236
svergie2 skrev:
fjohan82 skrev:Idag har jag försökt få start/stop att fungera, trots att jag inte är en vän av detta. Det ska ju lixom fungera på en ny bil...
För ca 2 veckor sen la det av. Hur jag än kör och trycker i kupén stannar inte motorn vid tex rödljus. Idag är utetempen är 15-20 grader, har kört t/r till Nynäshamn men det funkar ändå inte, trodde att extrabatteriet för s/s laddar under körning...
Återstår att kolla säkringar, annars får det bli verkstan... :-(O)
Kolla in Joel80s (tror jag) om när hans s/s inte fungerade. Har för mig att det krävdes extern laddning av det lilla batteriet.

Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk
Låter allt för omständigt, då batteriet verkar sitta i kallzonen. Att plocka bort allt som sitter skyddande där, för att stödladda var 6e månad, känns långsökt...
#1198240
Det krävdes ingen extra laddning utan det krävdes att det lilla batteriet kopplades loss några minuter för att nån styrbord eller liknande skulle få nollställa sig.

Här är tråden kring det.. Tyvärr har photobucket fimpat mina bilder. :/
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?t=114635
#1198258
joel80 skrev:Det krävdes ingen extra laddning utan det krävdes att det lilla batteriet kopplades loss några minuter för att nån styrbord eller liknande skulle få nollställa sig.

Här är tråden kring det.. Tyvärr har photobucket fimpat mina bilder. :/
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic.php?t=114635
Okej, tack. Får se om jag löser det... Vill inte att hela bilen ska nollställa sig.
#1198265
joel80 skrev:Nej nej.. det är bara S/S-modulen man ska göra strömlös. Man tar alltså inte bort det vanliga batteriet..

Jag hittade bilderna och bytte ut här!
http://www.jagrullar.se/forum/viewtopic ... a&start=16
Perfekt, tack! :D
Såg den kontakten när jag var i garaget och kollade tidigare ikväll, får rycka den imorgon :-)-)
#1198288
Svek bilen lite, var inne på BMW o kikade samt provkörde en ny 118d M-sport. Vilken kärra :shock: tight, sportig..hela bilen andas kvalité rakt igenom.
Jämför denna med V40 d3 r-design..jag älskar volvo, men börjar överväga att byta märke..
#1198291
Walkmann skrev:Svek bilen lite, var inne på BMW o kikade samt provkörde en ny 118d M-sport. Vilken kärra :shock: tight, sportig..hela bilen andas kvalité rakt igenom.
Jämför denna med V40 d3 r-design..jag älskar volvo, men börjar överväga att byta märke..
Ja det är en fin bil, men det finns ganska mycket hårda plaster som drar ner kvalitetskänslan. Dörrarna gillar jag inte riktigt heller, ingen vikt i dom och svåra att stänga utan att smälla igen. Bra fartresurser. Riktigt opremium med dieselmotorn, vibrerar och låter ordentligt i kupén och vibrationerna känns tom i ratten. Här är 118i bättre, knäpptyst och helt vibrationsfri. Dock känns 118i väldigt mycket långsammare..

Skickat från min Galaxy S8+ via Tapatalk
#1198337
Igår vankades det bilträff x2 så därmed blev det biltvätt x2. Alltid kul att träffa forummedlemmar!
  • 1
  • 800
  • 801
  • 802
  • 803
  • 804
  • 1845

Man kan halvera priset helt enkelt genom att s&a[…]

V70 startar inte (klickar)

Har fått hem en v70 d4 2011 som inte vill so[…]

Weber 32dir på en b20

Denna motorn är en utbytesmotor från vo[…]

Ny krängningshämmare och länkar bak[…]