Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1564782
Jaah skrev: ons 20 dec 2023, 16:08 De sade att kylvätskan har de inte byt men kamrem är byt 2021 frågan är om luft i systemet har och göra med att motorn blir varm kanske dålig cirkulation av kylarvätska? Om det är så, så det är värd att testa köpa ett lock kanske
Det skulle kunna vara så, hade jag varit du så hade jag vänt mig till bilfirman med problemet.
För alla fel som uppkommer på bilen inom 6 månader från köp ska bilhandlaren åtgärda enligt konsumentköplagen
#1564785
Jaah skrev: ons 20 dec 2023, 16:29 Jag hart gjort redan men de vägrar att fixa bilen det enda vägen som är kvar är att skicka ärendet hos ARN
Då är det bara att göra en anmälan för i mitt tycke är det solklart att du har rätten på din sida.
Är såna här backslag som bilfirmor får räkna med och hoppas dom har budget för det.
#1564788
Jaah skrev: ons 20 dec 2023, 16:39 Den bilfirman jag köpt bilen av ljuger jävligt mycket de sa till mig att det inte finns sådana lag och ville köpa bilen tillbaka för 60000 kr jag har betalat de 107000kr rent bedrägeri god vilken otur att träffade de man tror att man köper från bilfirma men stort tack för hjälpen Iallafall
Ja det låter verkligen som bedrägeri, påstå att inte lagen finns och sen ge dig skambud på bilen, får man fråga vad firman heter och var den finns?
Bara så man inte handlar av dom.
Varsågod, klart man hjälper till

Kul att se att den är igång igen, om […]

Felmonterade däck

Ditt sätt att mäta säger inte s&a[…]

Att ladda från motorn lönar sig inte, f[…]

Hur som, börjar fundera på om man ska[…]