- ons 26 jan 2022, 18:18
#1485760
Frugans V40 D2 2015, börjar bli sliten och ful, hon behandlar den inte så väl.. Därför är det bara dyrt och jobbigt att lämna iväg för service, oftast bäst att göra jobbet själv. Byter olja och oljefilter varje år när bilen säger till, resten av servicedetaljer försöker jag "hålla koll på" och byter vid behov.
Själva kupefiltret sitter nere vid fötterna på passagerarsidan, längst fram och lite bökigt att hitta, kasta ur gummimattan och vik bort tyget, använd ficklampa, locket har två små klämmor man öppnar med.
jag fick ur det gamla filtret och dammsög rent facket så gott det gick;
Nu till frågan: hur är det tänkt att man ska få in filtret?
det är trångt och jag fick typ knöla ihop det lite och böja det nästan 90 grader så gick det i, tror att det blev med godkänt resultat. Är det tänkt att man ska montera ner handskfacket för att komma åt? det går ju även en å annan kabel där..
är mycket nyfiken på att höra hur andra gör!?
Själva kupefiltret sitter nere vid fötterna på passagerarsidan, längst fram och lite bökigt att hitta, kasta ur gummimattan och vik bort tyget, använd ficklampa, locket har två små klämmor man öppnar med.
jag fick ur det gamla filtret och dammsög rent facket så gott det gick;
Nu till frågan: hur är det tänkt att man ska få in filtret?
det är trångt och jag fick typ knöla ihop det lite och böja det nästan 90 grader så gick det i, tror att det blev med godkänt resultat. Är det tänkt att man ska montera ner handskfacket för att komma åt? det går ju även en å annan kabel där..
är mycket nyfiken på att höra hur andra gör!?