Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av KeeM
#1238536
Hej,

var in och tittade på en V40 i helgen men de gick inte att beställa längre. Lagerbilarna som fanns hade inte riktigt de tillval jag ville ha heller. Så fick då prisuppgift på en V40 CC.

Jag fick ett pris på 316kkr för V40 CC, T3 automat, momentum business advanced, klimatpaket voc, intellisafe pro, teknikpaket, dubb på alu fälg, parkeringssensorer fram, stänkskydd fram och bak, kupemattor gummi, samt metallic.

Det blev billigare än om man petade ihop det själv på bygg min volvo. Jag antar att de brukar ha någon sorts standardrabatt?

Går det att pressa mer och borde man ställa dem mot andra återförsäljare i närheten?
Är Teknikpaketet värt pengarna? Vi har inget sånt idag på vår V70, men kanske är trevligt att ha?
Användarvisningsbild
av drawman
#1238570
Trevlig spec Du valt. Jag ångrar att jag inte beställde summum (Inscription heter det kanske nu på V40CC?) utan tog momentum. Det jag saknar mest i paketet är helläder. Teknikpaketet tycker jag Du ska välja, trevligt med riktig navi och keyless för att nämna något. Parkeringskamera bak saknar jag på min V40 också, dålig bakåtsikt.. Så den bör Du välja till om medel finns :)

Självklart ska Du jämföra 3-4 handlare och förhandla pris med alla, Du bör få minst 7% rabatt på bilen och tillbehören som privatköpare. Jag lyckades till slut få runt 10% rabatt på V60 T3 classic som jag väntar på.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1238582
V40 drar iväg utanför enkla business erbjudandet... (som är riktigt billigt)
Lagerbilarna kanske inte har automat, men det finns pengar att spara helt klart.
ex https://www.bilia.se/bilar/volvo/
av KeeM
#1238588
Ja ok, jag verkar ha runt 5,5% då om man räknar från bygg din volvo, räknar man på specifikationen så är det lite mer men Bilia verkar ha högre priser på vissa tillval än bygg din volvo.

Jag har ställt frågan till BraBil också, annars är det andra Bilia firmor runtomkring. Så det kanske blir konstigt om man ska ställa dem mot varandra.
Användarvisningsbild
av MartinS
#1238590
Backkamera och eluppvärmd framruta är självklara val för mig.
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1238600
Nivåerna på utrustning heter CC, CC Plus och CC Pro till V40 CC.
Vad motsvarar Momentum? CC Plus?
Jag hade lagt till Intellisafe Pro (under Paket-Säkerhet), framförallt för den adaptiva farthållaren och BLIS.
Elstol är guld om man är fler än en som delar på bilen.
Sen hade jag räknat om på hur mycket som egentligen skiljer på Plus och Pro.

Skicka bilen du bygger till flera ÅF runt din bostadsort. Jag har fått skillnader på tiotusentals kronor. För det kan man lägga till tex roligare/större fälgar eller en dyrare lack (jag har Electric och gillar den skarpt).
av KeeM
#1238603
fjohan82 skrev:Nivåerna på utrustning heter CC, CC Plus och CC Pro till V40 CC.
Vad motsvarar Momentum? CC Plus?
Jag hade lagt till Intellisafe Pro (under Paket-Säkerhet), framförallt för den adaptiva farthållaren och BLIS.
Elstol är guld om man är fler än en som delar på bilen.
Sen hade jag räknat om på hur mycket som egentligen skiljer på Plus och Pro.

Skicka bilen du bygger till flera ÅF runt din bostadsort. Jag har fått skillnader på tiotusentals kronor. För det kan man lägga till tex roligare/större fälgar eller en dyrare lack (jag har Electric och gillar den skarpt).
Även om de ligger inom samma koncern?
Användarvisningsbild
av fjohan82
#1238604
KeeM skrev:
fjohan82 skrev:Nivåerna på utrustning heter CC, CC Plus och CC Pro till V40 CC.
Vad motsvarar Momentum? CC Plus?
Jag hade lagt till Intellisafe Pro (under Paket-Säkerhet), framförallt för den adaptiva farthållaren och BLIS.
Elstol är guld om man är fler än en som delar på bilen.
Sen hade jag räknat om på hur mycket som egentligen skiljer på Plus och Pro.

Skicka bilen du bygger till flera ÅF runt din bostadsort. Jag har fått skillnader på tiotusentals kronor. För det kan man lägga till tex roligare/större fälgar eller en dyrare lack (jag har Electric och gillar den skarpt).
Även om de ligger inom samma koncern?
Ja, min erfarenhet är att det kan diffa.
Som jag har förstått har varje enskild ÅF en inkorg där alla byggda bilar hamnar. Sedan plockar säljarna efterhand och räknar på dessa och återkopplar till dig som kund.
Användarvisningsbild
av SebSE
#1238613
Det roliga är att när jag köpte min V40CC så avrådde ÅF från Navi. Och jag har nog all teknik utom den och elstol
"Om du kör mycket kommer du säkert göra google maps eller waze istället". Plus att navi kan du aktivera i efterhand.

Jag fick i princip 10% rabatt mot listpris. Plus gratis uppsättning med vinterdäck och gummimattor då det var kampanj då.

Jag må klaga på Bilias after market men deras sälj i Haga Norra var riktigt bra och pigga på att göra affär.
av KeeM
#1238618
fjohan82 skrev: Ja, min erfarenhet är att det kan diffa.
Som jag har förstått har varje enskild ÅF en inkorg där alla byggda bilar hamnar. Sedan plockar säljarna efterhand och räknar på dessa och återkopplar till dig som kund.
Ja ok, kanske ska maila någon mer Bilia då.
SebSE skrev:Det roliga är att när jag köpte min V40CC så avrådde ÅF från Navi. Och jag har nog all teknik utom den och elstol
"Om du kör mycket kommer du säkert göra google maps eller waze istället". Plus att navi kan du aktivera i efterhand.

Jag fick i princip 10% rabatt mot listpris. Plus gratis uppsättning med vinterdäck och gummimattor då det var kampanj då.

Jag må klaga på Bilias after market men deras sälj i Haga Norra var riktigt bra och pigga på att göra affär.
Som jag förstår det så skiljer det 100kr om man tar Backkamera, dynamisk led och keyless mot teknikpaketet med navigationen.
Framhjulslager V50

Jag har köpt 2st framlager på Biltema m[…]

Slutsteg original

Undrar var sitter slutsteget till original woofern[…]

Missljud höger bak v60cc II

Hade tråkigt missljud i höger bakvagn p[…]

Polering sedan 2k lack EX: LÄNK-->https[…]