Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Hane73
#1237430
Hej!
Vi har en 2014 V40 cc som gått 5400 mil och som ska in på service. Priset jag fått är 5500 kr. Är det ett rimligt pris eller har någon tips på en prisvärdare
verkstad i Göteborgsområdet?
Mvh/Hans
Användarvisningsbild
av SvenB
#1237460
Betalade 5.087:- för en vecka sedan, för 6.000 milaservice. Men med tanke på att de bytte både bränsle och luftfilter som intervalltillägg, tycker jag det var anständigt.
Användarvisningsbild
av MartinS
#1237547
Det beror ju säkerligen en del på vilken motor man har också.
av timebandit
#1237657
Om man tar bort emblemen efter ca 2.5 år, går det att få bort missfärgningen som blir där då? Vad är era tips där?
Vill ta bort dom men vill inte ha synlig missfärgning efteråt.
Har den tråkiga gråa färgen.

Skickat från min ONEPLUS A5000 via Tapatalk
av Kreensk
#1238116
Vilken motor gäller det? Det låter väl rimligt. Jag betalar cirka 3000 kr för en ”vanlig” årlig service.
av Hane73
#1238270
Det är en D3.
Har fått en nytt pris på 4400 på Mechanum och 3500 på en BDS verkstad. Är det någon skillnad i kvalitet mot att serva på Volvo? Vad är nackdelen?
Hans
av Kreensk
#1238280
Hane73 skrev:Det är en D3.
Har fått en nytt pris på 4400 på Mechanum och 3500 på en BDS verkstad. Är det någon skillnad i kvalitet mot att serva på Volvo? Vad är nackdelen?
Hans
Anledningen att serva på Volvo är väl att du får den senaste mjukvaruuppdateringen för just din bil. Jag skulle aldrig vara ”dumsnål” att serva bilen på en annan verkstad än den auktoriserade för några hundralappar mindre men det är min åsikt, alla gör som de vill. Servade en tidigare bil jag ägde på en icke auktoriserad verkstad som saknade specialverktyg och de gjorde saken bara värre.
av volvoc70cab
#1241052
Kreensk skrev:
Hane73 skrev:Det är en D3.
Har fått en nytt pris på 4400 på Mechanum och 3500 på en BDS verkstad. Är det någon skillnad i kvalitet mot att serva på Volvo? Vad är nackdelen?
Hans
Anledningen att serva på Volvo är väl att du får den senaste mjukvaruuppdateringen för just din bil. Jag skulle aldrig vara ”dumsnål” att serva bilen på en annan verkstad än den auktoriserade för några hundralappar mindre men det är min åsikt, alla gör som de vill. Servade en tidigare bil jag ägde på en icke auktoriserad verkstad som saknade specialverktyg och de gjorde saken bara värre.

Min uppfattning är , om bilen går bra så ska man akta sig för uppdateringar som kan ställa till det !

Jag syftar på resonemanget som somliga sl&a[…]

Kan det vara fel på vevaxelgivaren? Lå[…]

Först måste du ta bort den beiga plaste[…]

Tänk den dag det kunde bli så att bilti[…]