Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av SebSE
#1234323
Jag hörde att MY18 skulle vara en classic. Av bilia själva. Så blev det dock ej. Så jag tror att just nu ska man avvakta.

Tror även att Volvo vill suga ut XC40 hypen nu utan att lansera något som kan parasitera den försäljningen
av dfa
#1238102
Verkar som om MY18 är slutsåld/fullbokad för både V40 och V40CC.
Blir intressant att se om det kommer någon MY19 och "classic" paketering och/eller om det kommer en ersättande modell redan till hösten.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1238117
Verkar ju inte lönt att vänta på Classic för prisets skull längre.
S/V60 som classic blev ju både sämre o ch dyrare jmf business advanced paketeringen som var på MY17.
av Kreensk
#1238128
Antagligen kommer det en classic-version så småningom. Men som det redan skrivits så är nog tyvärr inte ett lägre pris att vänta. Däremot så brukar det ingå ”extra allt” på classic-versionerna. Jag hade hoppats att Volvo skulle släppa classic-versionen för V40 före sommaren innan nya bilskatten träder i kraft då jag är sugen på att byta till en nyare T4/T5. Det kommer skilja många tusenlappar i bilskatt per år.
av Malmstroem
#1238134
T4 med 128 g C02/km går upp 2332:- i skatt per år, T5 med 173 g C02/km går upp 2872:- (förutsatt att jag räknat rätt). Om du nöjer dig med en manuell D2 så kommer den att kosta 778:- mer per år i skatt. Tror ingen affär står och faller på 778:- om året.

Det blir hur som helst inte billigare med bil framöver...
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
#1238156
Kreensk skrev:Antagligen kommer det en classic-version så småningom. Men som det redan skrivits så är nog tyvärr inte ett lägre pris att vänta. Däremot så brukar det ingå ”extra allt” på classic-versionerna. Jag hade hoppats att Volvo skulle släppa classic-versionen för V40 före sommaren innan nya bilskatten träder i kraft då jag är sugen på att byta till en nyare T4/T5. Det kommer skilja många tusenlappar i bilskatt per år.
Det där med "extra allt" har inte varit en realitet de senaste Classicsläppen, baserade på Kinetic osv.
Har snarare gått åt att Classic kan vara tomhylsor man får se upp med.
V60 fick man typ backradar och 7" som standard, för ett högre pris. Inte ens digital display.
av Kreensk
#1238166
Malmstroem skrev:T4 med 128 g C02/km går upp 2332:- i skatt per år, T5 med 173 g C02/km går upp 2872:- (förutsatt att jag räknat rätt). Om du nöjer dig med en manuell D2 så kommer den att kosta 778:- mer per år i skatt. Tror ingen affär står och faller på 778:- om året.

Det blir hur som helst inte billigare med bil framöver...
Jag har bara sett skräckexempel med nya bilskatten i olika tidningar. Man får helt enkelt vänta och se, du har säkert rätt. Men hur som helst blir det en rejäl höjning (i min värld) jämfört med vad man betalar idag, eller så får man köpa en tre år gammal bil när skatten har gått ner. D2 är inget alternativ då jag upplever nuvarande T4 som lite seg och de D2 jag kört har varit ännu segare. Testade en VW Golf GTI (alternativ till T5) och som jag har förstått går den från cirka en dryg tusenlapp i skatt till fem tusen. Det är avskräckande för mig, tyvärr.
av Malmstroem
#1238167
Jag har funderat lite på en Mustang. Den går enligt uppgift från 4.496 kronor till 20.956 kronor.

Det lär inte säljas speciellt många nya Mustanger i Sverige efter 1 juli.
av KeeM
#1238416
Jag var in i helgen och skulle beställa en V40. Men det går inte längre enligt säljaren. De säljer ut de lagerbilar de har sen kommer de inga mer V40s. V40 CC gick dock att beställa fortfarande. Så det blir kanske inte någon Classic?
Framhjulslager V50

Ford Focus / Volvo C30/s40/V50 (och C70?) är […]

Att använda lyktor från 00-04 funkar me[…]

Yttertemperatur mätare

Bytte sensorn i förmiddags. Avhjälpte ty[…]

Felmeddelande på antisladd

Kan vara givare,krans, hjullager eller styrvinkelg[…]