Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1227962
Det är inte riktigt bara färgen som ändras och det heter som sagt inte Sportläge heller utan Performance (som inte påverkas heller det minsta iofs ;)

Däremot kommer ju en ECO-mätare fram i det läget och i det där Performanceläget får man en större varvräknare, vilket man väl anser att de som vill ha Performance prioriterar :D

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
#1227966
Kul att det i alla fall kommer fram en något annorlunda display, alltid något.

Litet äldre bilar typ min s80 -07 så anpassar sig lådan efter hur man kör tex vad gäller att ligga kvar på högre varvtal vid behov vid inspirerad körning.

Men det är kanske helt andra saker vi snackar om här.
Användarvisningsbild
av SvenB
#1228001
Leopold skrev:Kul att det i alla fall kommer fram en något annorlunda display, alltid något.

Litet äldre bilar typ min s80 -07 så anpassar sig lådan efter hur man kör tex vad gäller att ligga kvar på högre varvtal vid behov vid inspirerad körning.

Men det är kanske helt andra saker vi snackar om här.
Ja det är det. Det kommer inte fram någon annan display vid sportläget. TS missuppfattade bara, och kallade temat Performace för sportläge. Det enda som händer på instrumenteringen på min bil vid sportläge, är att det kommer fram ett "S" i växelindikatorn :wink:
#1238125
Nej, det händer inget med själva bilen när du väljer mellan olika teman i TFT-displayen. Däremot om du som jag har automatlåda och lägger i sportläget så blir utväxlingen en helt annan och jag upplever bilen som helt galen...haha...hjulspinn är inte ovanligt. Undviker att lägga i sportläget. (Powershift-lådan är ju inte världens bästa automat om man säger så...)
Användarvisningsbild
av SebSE
#1238186
Kreensk skrev:Nej, det händer inget med själva bilen när du väljer mellan olika teman i TFT-displayen. Däremot om du som jag har automatlåda och lägger i sportläget så blir utväxlingen en helt annan och jag upplever bilen som helt galen...haha...hjulspinn är inte ovanligt. Undviker att lägga i sportläget. (Powershift-lådan är ju inte världens bästa automat om man säger så...)
Kan vara bra känna till att är det riktigt halt så kan det vara bra lägga i sportläge och 3:an för att få mindre hjulspinn vid start från stillastående.

Men ja. Det blir en helt annan bil. min T3 går från att kännas som en seg gammal automatdiesel till en rapp och glad bil.
#1238283
SebSE skrev:
Kreensk skrev:Nej, det händer inget med själva bilen när du väljer mellan olika teman i TFT-displayen. Däremot om du som jag har automatlåda och lägger i sportläget så blir utväxlingen en helt annan och jag upplever bilen som helt galen...haha...hjulspinn är inte ovanligt. Undviker att lägga i sportläget. (Powershift-lådan är ju inte världens bästa automat om man säger så...)
Kan vara bra känna till att är det riktigt halt så kan det vara bra lägga i sportläge och 3:an för att få mindre hjulspinn vid start från stillastående.

Men ja. Det blir en helt annan bil. min T3 går från att kännas som en seg gammal automatdiesel till en rapp och glad bil.
Du har en hederlig geartronic-låda i din bil. Dubbelkopplingslådan i min T4 är lite speciell och har krävt tillvänjning. Snabb i växlingarna men ryckig i låga farter.
Användarvisningsbild
av SebSE
#1238365
Kreensk skrev:
SebSE skrev:
Kreensk skrev:Nej, det händer inget med själva bilen när du väljer mellan olika teman i TFT-displayen. Däremot om du som jag har automatlåda och lägger i sportläget så blir utväxlingen en helt annan och jag upplever bilen som helt galen...haha...hjulspinn är inte ovanligt. Undviker att lägga i sportläget. (Powershift-lådan är ju inte världens bästa automat om man säger så...)
Kan vara bra känna till att är det riktigt halt så kan det vara bra lägga i sportläge och 3:an för att få mindre hjulspinn vid start från stillastående.

Men ja. Det blir en helt annan bil. min T3 går från att kännas som en seg gammal automatdiesel till en rapp och glad bil.
Du har en hederlig geartronic-låda i din bil. Dubbelkopplingslådan i min T4 är lite speciell och har krävt tillvänjning. Snabb i växlingarna men ryckig i låga farter.
Jo. jag har förstått att jag ska vara glad att jag både har Geartronid och en VEA motor.

gick ju från en rapp och snabbväxlad Honda Civic Type-R och trodde jag skulle ha mer ångest över automat och tappad körglädje. Men Jag skulle säga att skillnaden i sportighet vägs väl upp i användarvänlighet och komfort.

Tjena! AC i denna V70 2011 blåser ut kall lu[…]

Make dating stress-free and enjoyable with the bes[…]

Dåliga lödningar i LSM (ligt switch mod[…]

Volvo v60 2022 plåtskada

Ja men precis, det är ingen färg lä[…]